Spring - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Spring - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Spring

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Maart 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Spring!!!
Long time, no see. Again.... My bad haha.
Maar dan heb ik in ieder geval wel veel te vertellen, dus laat ik maar gauw beginnen. Ik schrijf mijn blogs altijd eerst uit. En soms zie ik dat een zin niet klopt, maar kan ik de fout niet vinden. Sorry voor mijn slechte grammatica in ieder geval haha. Het is soms zelfs zo erg dat in een nederlandse zin een engels woord staat. Oeps.
Ik weet niet wat iedereen meekrijgt, maar de laatste tijd ging het niet echt goed. Er waren wat problemen, die nu zijn opgelost, en de laatste maanden worden geweldig dat voel ik.
Vorige week vrijdag heb ik mijn haar geverfd, rood/bruin. Helaas werd het niet zoals ik het wou, maar ik ben er nu wel blij mee. We hebben wel erg gelachen. Anna, Lara en ik hebben alledrie ons haar geverfd en daarna bubble tea gehaald. Het is iets aziatisch denk ik. Ik heb het eerst maar geprobeerd en het was best lekker. Het is een soort van smoothie met gedroogde thee in de vorm van ballen erin. Heel maf, maar wel lekker. Toen we weer terug waren, vertelde Anna over de cinnamon challenge. Wat je doet is= je neemt kaneel, een lepel, en water mee naar buiten(vertrouw me dit wil je niet in huis doen). Je doet kaneel op je lepel, en je werkt het naar binnen, en Anna zei zo van dat wil ik zo graag doen. Zo gezegd, zo gedaan. Wij naar buiten afgeteld en het gedaan. Maar ik zweer je dit wil je niet doen. Het is heel droog en als je veel kaneel hebt, kan je het gevoel krijgen dat je stikt. Dus gauw water gedronken, en het maar uithoesten/spugen. Bij Anna was het zelfs zo erg dat ze overgaf. Ik heb alles gefilmd, maar helaas speelt het filmpje niet af op mijn ipad en kan ik het dus niet op facebook zetten. Eens maar nooit weer, het was werkelijk verschrikkelijk!
Het trainen gaat echt heel goed, maar als we dan een wedstrijd hebben gaat het ineens heel slecht. De laatste wedstrijd hebben we verloren met 25 tegen niks! nada! noppes! En ik heb die wedstrijd niet een gespeeld waar ik best wel van baalde. Het enige wat vet is, is dat ons veld bijna klaar is. Al het gras is weg, en nu ligt er zand. Dus onze eerste homegame kan snel komen.
Ons pawprint shirt is maandag binnen gekomen echt zo vet geworden. Het enige wat jammer is, is dat de tekst op de achterkant van het shirt eigenlijk wat groter had moeten zijn maar ach. Voor foto's zie facebook!
Ook hier is de lente begonnen, en met de lente ook helaas de hooikoorts. Ik had gehoopt dat het hier wel mee zou vallen maar het is net zo erg. Jeukende ogen, niezen alles erop en eraan, ik hoop dat het gauw overgaat.
Ik ben helemaal niet van de koffie, maar laatst gingen we naar Mcdonalds omdat Keisha een frappé wou. Dus ik vroeg zo wat is dat?? Het is een soort van ijskoffie met slagroom. Toen zei Keisha zo van probeer het. Dus ik probeerde het en mann dat is lekker. Dus toen kreeg ik er ook 1 en nu ben ik er verslaafd aan. Love it haha <3
Ik heb het verhaal over de lock down expres zo geschreven zodat het extra spannend werd haha. Dus eigenlijk had ik ook meteen kunnen zeggen dat het niets was, maar dat vond ik niet leuk.
Nog 6 weken tot de end of course exams. Zoals de naam al zegt is het een test/toets aan het einde van een bepaalde les. Ik heb deze keer 2: geschiedenis en engels. Maar ik haal het wel.
Laatst werd mij een beetje uitgelegd hoe Amerikanen werken, om het zo maar te zeggen. En daar kwam uit dat ze alleen om zechzelf geven, lui zijn totdat iets moet gebeuren en dan gebeurd het ook goed, a wins a win maakt niet uit hoe, en als ze je aardig vinden dan ben je hun doelwit en maken ze grapjes over jou. Tja wat kan ik daar nou over zeggen.
Laatst hadden we een subsitute en ik was super moe. En ze zei zo van als je je werk afhebt mag je doen wat je wilt. Dus ik legde mijn hoofd op de tafel, en luisterde naar muziek. Maar uiteindelijk viel ik in slaap en werd 1 keer wakker viel weer in slaap en werd wakker door de bel. Oeps.... En toen hadden we later de week weer een sub toen viel ik weer in slaap. Ik kon het gewoon niet helpen. Ik was zo moe, en mijn intensie was helemaal niet om in slaap te vallen, het gebeurde gewoon.
Prom komt er ook aan. Heb daar erg veel zin in. Binnenkort maar even een kaartje kopen en een jurk natuurlijk en dan feesten haha. Zodra ik een jurk heb, plaats ik wel even wat foto's.
Laatst weer een tornado, maar was volgens mij niet zo erg. Wat wel vervelend was dat we in de gang moesten zitten terwijl we normaal gesproken vrij waren dus dat was wel balen. Zaten we tot ongeveer 3 op school.
Ik zal jullie even een lesje geven in Amerikaanse afkortingen. Want ik weet dat sommige mij ook op facebook volgen. Dan hoef ik dan niet uit te leggen wat het betekend. Alvast excusses want sommige zijn niet zo netjes...
lmfao= laughing my f*cking ass out oftwel je komt niet meer bij van het lachen, ook word lmao gebruikt wat laughing my ass out betekend.
asap= as soon as possible als je wilt dat iets snel gebeurd.
smh= shaking my head, als iemand iets raar doet of er is iets gebeurd waardoor je je hoofd schud dan gebruik je deze.
aight= normaal gesproke zeg je alright maar voor de luie mensen onder ons, gebruik dit.
2day= today oftewel vandaag, ook weer voor de luie mensen onder ons.
stfu= shut the f*ck up als je wilt dat iemand zich stil houd en wel meteen, dan gebruik je dit.
ftw= for the win gewoon omdat het kan.
idk= deze is wel bekend en het betekend i dont know wat aanduid dat je iets niet weet.
jk= just kidding als je iets zegt wat niet erg aardig is kun je dit toevoegen, maar heb je wel gezegd wat je wou zeggen.
lol= laughing out loud. Wij gebruiken het woord lol, hier zeggen ze de letters apart. En gebruiken ze dit vaak.
r u= are you, weer voor de luie mensen onder ons.
fyi= for your information als je iemand informatie wilt geven gebuik je dit.
np= no problem voor als je iets geen probleem vind.
2&4= ipv woorden waar je de letters in hoort.
fml= f*ck my life, voor als je boos bent, dan kun je dit gebruiken.
Natuurlijk zijn er meer, en weet ik meer. Maar sommige zijn niet echt netjes dus ik hou het hierbij. Ik hoop dat jullie hier wat van leren, en als ik het een keer gebruij VRAAG DAN NIET WAT HET IS want heb het niet uitgelegd!!
Ik gebruik ze niet allemaal natuurlijk maar ik dacht dat het wel leuk was om te weten.
Ik ga nu lekker slapen.
See you,
Bye, Jolanda
Ps zie facebook voor nieuwe foto's

  • 31 Maart 2012 - 05:50

    Mama:

    Hmmmmm de vorige keer begon ik met kloppend hart aan een reactie omdat ik zo geschrokken was door de lock down en nu blijkt het allemaal mee te vallen?!?!?!? -@ That's NF....amerikaanse afkorting voor not funny :p Dus het veld is bijna klaar, nu dan ook maar de overwinningspuntjes??? wordt wel es tijd :-) Jij aan de koffie??? ben helemaal verbaasd hihi Moet ik je nog een potje cinamon opsturen in je volgende pakketje hahaha. En bubbelthee..wat een vreemde dingen allemaal en dat terwijl ze in Amerika niet de simpele dingen zoals stroopwafels en sultana's kennen ( worden weer opgestuurd hoor ;-) Wel heel erg balen dat je zo last hebt van hooikoorts, Sas en ik hebben dit jaar voor het eerst helemaal nergens last van..sterkte er mee. Ben erg benieuwd naar je prommdress...have fun, nog ff een weekje school en dan heerlijk springbreak!!! Love you xxx mama

  • 31 Maart 2012 - 13:09

    Lianne:

    Wat een leuk blog!!! Ben erg blij dat je het weer naar je zin hebt en de laatste paar weken zonnig in ziet!! Zou zeggen geniet maar heerlijk van al het mooie om je heen!! Maar lock down viel mee wtf (gooi er ook even 1 in hahaha) nou ja blij toe en idd het was dan niet zo spannend geweest, maar hier was het nu wel spannend genoeg!
    Jammer dat je zo'n last hebt van hooikoorts, hopelijk gaat het snel weer beter als het weer wat meewerkt..
    Leuk!!! Prom!! Dat zien we hier alleen in serie's en in de film.. Ben benieuwd hoe het daar in het echt is en idd foto is nu wel een beetje verplicht als je je jurk hebt.. Even showen dan maar..
    Ben trouwens niet rouwig over het feit dat het filmpje waarin iemand spuugt het niet doet op je ipad (lees fb) ;-).. Hahaha na het zien van zoiets mag ik maken dat ik bij de wcpot kom... En ik geloof je op je woord, zal het niet doen hahahaa.. Maar ben blij dat je zo'n lol hebt!!!

    Heb alweer een heel verhaal, maar vond het ook erg leuk allemaal weer te lezen en mee te genieten van je verhalen.
    Groetjes Lianne

  • 31 Maart 2012 - 18:01

    Mieke:

    hoi lieverd, fijn dat alles weer goed gaat. Wedstrijden winnen is nog niet jouw ding dus, als je maar fun hebt. Die challange waar jij het over hebt was afgelopen week bij qmusic. Daar heeft een dj het ook uitgeprobeerd. Grappig, dat zoiets zo snel overwaaid.
    Jij bent toch niet zo 'slim' geweest om het te doen, toch??
    Flink koffie blijven drinken, krijg je rood haar van, zeggen ze. Hoef je je haar ook niet meer te verven, lol
    Ben benieuwd naar je prom jurk. Wordt je nu ook uitgevraagd door een jongen, of is dat alleen maar in de flim. Die afkortingen, handig, maar dat ga ik echt niet allemaal onthouden, lol (alleen deze dan) Muts geniet enorm nog van je dagen en heel veel plezier. Een dikke kus van ons xxxxx

  • 01 April 2012 - 13:52

    Gerrie:

    Hoi, fijn dat alles nu goed is, nog maar 66 dagen zie ik en dan ben je alweer thuis. Ja, time flys when you´re having fun. Ik ga niet reageren op je blog, maar eens even iets vertellen wat er hier zoal gebeurt... maandag voor een week was ik weer aan het oppassen en vond Spike, de bruine hond van Karin en Arnoud, wel erg rustig op een gegeven moment. Toen Karin thuis kwam heeft ze hem even bekeken en bleek hij een diepe glip onder zijn linker voorpoot te hebben. Naar de dierenarts die hem behandeld heeft met nietjes en anti biotica. Zou je denken, einde verhaal, nou mooi niet. De volgende dag belt Karin dat ze de oorzaak van Spike zijn dolle kunsten in de schuur gevonden heeft...een konijn!!! Karin heeft 2 dagen geprobeerd om dat beestje te vangen, wat dus niet lukte, en Arnoud had hem op dag 3 in 10 min. te pakken. Einde verhaal?...nog steeds niet...krijg ik vorige week zondag een sms...heeft dat konijn 6!!! jongen gekregen... Wat moets ik toen lachen, dit geloof je toch niet!! Maar goed dat die kleintjes vandaag niet zijn geboren, dat had niemand gelooft, haha ( 1 april ).
    A.s. zaterdag gaan we met 59 kindertjes hier uit de wijk paaseieren zoeken. Na het zoeken kunnen ze nog een eierdopje knutselen. Het weer lijkt goed te worden, de opkomst is weer goed, dus ik heb er weer mega veel zin in... Als je mijn uitnodiging om ACE te ¨liken¨kun je t.z.t. ook de foto´s zien van die dag.
    Op het werk werken we nu ook met elektronische kastjes, de mijne heb ik bliepie genoemd...Is wel ff wennen, was aan het einde van iedere werkdag best wel moe, vooral geestelijk, maar het zal ook wel weer wennen...heb de leeftijd natuurlijk ook niet mee, hahaha.

    Fijne laatste maanden, veel plezier bij/op de prom en succes met het softballen...

    XXX

  • 06 April 2012 - 19:15

    Ryanne:

    Hee jolandaa, haha wat een challenge lijkt me echt vies dat kaneel. Balen dat het met de softbalwedstrijden nog niet zo goed gaat. Het pawprint shirt is leuk geworden:) ohh foei niet in slaap vallen tijdens de les:P hahah. oeeh leeuk prom, ben benieuwd naar je jurk! Ik ga der weer vandoor. xxxx Ryanne

  • 18 April 2012 - 12:36

    Emily:

    Hey ik hebt er nog meer voor je :P
    ttyl: talt to you later
    wb: welcome back
    gz of gratz: congratulation
    afk: away from keyboard
    nouj en de rest is wel obvious denk ik als omg en wtf enzo ;)

    Groetjes Emily~

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 20816

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: