April doet wat ie wil - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu April doet wat ie wil - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

April doet wat ie wil

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

29 April 2012 | Verenigde Staten, Louisville

April doet wat hij wil zeggen ze dan. Nou dat klopt wel, de ene dag is het prachtig mooi weer en gister was er hagel zo groot niet normaal. Heb de hele maand nog geen blog geplaatst dus vandaar dat ik een hele hoop te vertellen heb dus laat ik maar gauw beginnen. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet vertellen dus ik vertel het vast allemaal door mekaar haha.
Ook hier hebben ze 1 april maar aangezien het zondags was, heb ik er niet veel aangedaan. Hier in huis hebben ze een paar grapjes uitgehaald maar niet met mij.
Ik had ook heerlijk een weekje vakantie. In de vakantie was Brysons verjaardag. En het is een traditie hier dat als iemand jarig is, hij/zij de taart in het gezicht krijgt. Niet alleen de jarige maar ook alle andere zijn slachtoffer. Dus Bryson kreeg het allemaal over zich heen haha. Eerst dacht ik dat ik wel veilig stond, maar Jamaree kon het niet laten om toch icing op mijn gezicht te smeren. In de vakantie eigenlijk niet heel veel gedaan. Vrijdags heb ik mijn haar geverfd. Eigenlijk heeft iedereen het al gezien dus veel hoef ik er niet over te zeggen. Het duurde ongeveer 4 uur om de kleur te krijgen die ik nu heb. Eerst werd het gebleekt, wat er heel grappig uitzag allerlei kleuren: blond, oranje, wit haha. En daarna kwam de kleur erin. Maar ze had niet genoeg dus iemand anders moest meer halen, en toen duurde het zo lang dat ik bang was dat het lelijk zou worden, gelukkig viel het mee en was ik er toch heel blij mee. Maandags op school was iedereen zo van wat heb jij met je haar gedaan, maar vonden ze het wel mooi. In de vakantie heerlijk gechillt en als je dan weer naar school moet is dat dan ook best wel even zwaar om weer vroeg op te staan haha.
Ook speel ik nog steeds softbal. De 1e wedstrijd na de vakantie, ging voor mij heel goed. Ik ving een bal wat 1 uit maakte en toen gooide ik hem naar Elizabeth en zij maakte de 3 uit, we hadden al 1 uit namelijk. Ook stond ik 3 keer op base. 1e punt gemaakt van de wedstrijd. De 2e keer was ik helaas uit en de 3e keer was het, het einde van de wedstrijd dus het ging goed. Helaas hadden we niet gewonnen en hebben we nog steeds geen wedstrijd gewonnen =(.
Later die week hadden we weer een wedstrijd. Toen ik en mijn partner aan het opwarmen waren door middel van de bal over te gooien. Dacht ik dat ik de bal hat gevangen maar helaas de bal ging over mijn handschoen heen en raakte me in mijn gezicht. Het eerste wat ik dacht: alsjeblieft laat het niet gebroken zijn. Gelukkig was het niet gebroken en bloedde het alleen. Later deed het nog wel pijn, nu soms nog, maar het was niet blauw, en niet gebroken. Ik heb die wedstrijd niet gespeelt, want ik voelde me niet echt lekker, en was ook best wel moe. Nu soms nog doet het pijn. Ik ben ook een keer geraakt op mijn enkel en dat doet soms ook nog pijn.
Afgelopen zaterdag heb ik mijn promdress gekocht. In het begin had ik een jurk op het oog, die helaas niet in mijn maat bleek te zijn. Na even verder te hebben gekeken vond ik 2 hele leuke jurken die ook nog eens in de aanbieding waren. Uit eindelijk heb ik ze allebei gekocht en was ik er heel blij mee, vooral toen ik extra korting kreeg. Na het shoppen zijn we naar Thunder over Louisville geweest. Deze show opent the derby. Het is een gigantische vuurwerkshow en ik was dan ook best onder de indruk. De derby is paardenracen. Ik weet er niet heel veel van dus kan ook niet veel vertellen. Ik weet alleen dat het paardenracen zijn. Thunder over Louisville was echt heel leuk en mooi met heel veel vuurwerk, allerlei kleuren, ik heb zelfs hartjes gezien.
Afgelopen dinsdag ben ik met Anna wezen shoppen, voor een outfit voor de ringceremonie. Geslaagd en wel hebben we een leuke shopdag gehad met een leuke outfit voor de ringceremonie. En met een leuke fotostrip(uit zon hokgeval) De ringceremonie is voor alle juniors die naar het laatste jaar gaan. Je kan een ring kopen maar het hoeft niet. Donderdag was de ceremonie en er werd wat gepraat en toen werden alle namen van alle juniors opgenoemd. Daarna was er nog een receptie, en toen dat klaar was ben ik met Anna mee gegaan. We lagen heerlijk tv te kijken toen we allebei erg moe werden en beide in slaap vielen. Ik werd wakker rond 3 uur omdat haar zus thuis kwam. Maar omdat Anna nog sliep ben ik ook weer gaan slapen en werd ik dit keer om 4 uur wakker. Daarna zijn we nog naar de comfy cow geweest en naar het park. En naar een middle school voor het broertje van Anna, wat is dat anders zeg. Maar wel leuk om een middle school te zien.
Deze vrijdag had ik prom. Een vriend had gevraagd of ik samen met hem en nog wat meer mensen uit eten wou voor prom, dat wou ik wel. Vrijdag heerlijk vroeg uit school om voor te bereiden op prom. Eerst niks gedaan en rond 3 uur bezig gegaan om klaar te zijn voordat Andrew kwam. Alles was op tijd klaar, nog wat foto's gemaakt en toen op weg naar Denny's het restaurant. Ik heb heerlijk pannekoeken gegeten met chocola en pindakaas. Klinkt niet echt lekker maar dat was het wel. Na het eten er achter komen dat je de tickets vergeten bent is niet een lekker begin. Naar huis gebeld, helaas was er niemand thuis. Ohoh nouja dan maar op weg. In de auto bleek dat onze bestuurder niet zo goed was in plaatsen vinden, we zijn dan ook vaak misgereden. Op een gegeven moment begint Andrew te vloeken, dus wij vragen wat er aan de hand was, bleek dat we rechtsaf moesten. We konden niet keren want het was een eenverkeersweg. Gelukkig hebben we het gevonden. Toen we uitstapten zag ik mijn coach staan waarop ik vertelde dat ik geen tickets had. Waarop zij zei: het is niet nodig alleen een naam. Dus alles kwam toch nog goed. Ons thema was: a night in Paris. Er was een miniatuur eifeltoren en er was ook heerlijk te eten. Voor prom kregen we een goodiebag met een glas erin en een fotolijst. Ik hoop alleen dat het niet breekt als ik in het vliegtuig zit. Ik heb een gezellige avond gehad, en aan het eind van de avond scoorde Keisha nog een goodiebag wat het maakt dat ik nu 2 glazen heb en 2 fotolijsten, maar dat vinden we niet erg. Toen naar de uitgaansplek van Louisville geweest om nog wat foto's te maken. Een man zei: laat mij het doen. Maar ik dacht: dat dacht ik even niet, op het moment dat ik mijn camera geef, ga jij er mee vandoor. Wel een paar foto's gemaakkt en toen naar huis.
Gister een soort van horror gezien, en dat doen we ook niet weer. Ik zat voor de tv: doe dit nou niet, ben je dom of zo?? Neeeeee. Gelukkig liep het goed af.
Ik heb nog 37 dagen. De tijd is echt voorbij gevlogen. Er komen nog leuke dingen aan en dan is het alweer voorbij. Het is echt ongeloofelijk hoe snel het is gegaan. Aan de ene kant wil ik niet naar huis, maar aan de andere kant is het straks ook wel mooi geweest. Het rare is dat het voelt alsof ik hier nog maar 2 maand ben ipv 4/5. Ik ga iedereen hier ontzettend missen maar ben straks ook wel weer blij als ik thuis ben. Ik ben van plan om nog 2 keer een blog te schrijven en dan is het weer klaar.
Wat ik heel erg hoop is dat ik contact hou met 1 mijn gastgezin en 2 mijn vrienden. En ook weet ik dat ik op een dag weer terug zal zijn in Louisville. Voor nu ga ik nog lekker genieten van de weken die komen en nog even niet denken aan het afscheid.
Dit was het weer voor nu.
See you later,
Liefs Jolanda.
Ps iedereen een fijne vakantie toegewenst een veel plezier op koninginnendag.

  • 30 April 2012 - 06:30

    Mama:

    He meis

    Leuk om weer een blog van jou te lezen. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoeveel mensen jouw blog lezen. Misschien zou het leuk zijn als iedereen die het leest even zijn/haar naam hier achterlaat op deze site haha.
    Het weer is hier nog niet echt geweldig alhoewel het vandaag (koninginnedag) tot nu toe een stralende dag lijkt te worden. De tijd gaat zeker snel, voor je het weet loop je acter de rollater hihi. Ik kan me nog heel goed herinneren dat we huilend op Schiphol afscheid namen en nu over iets meer dan 5 week sta ik weer op Schiphol Waarschijnlijk weer huilend, maar dan van blijdschap. Je hebt heel veel meegemaakt en geleerd, nieuwe mensen ontmoet en vrienden gemaakt. Dat was uiteindelijk wat je graag wou. Het contact houden met deze mensen zal best wel lukken met Fb skype etc.
    De manier waarom ze prom vieren is heel anders dan hier in Nederland en dan heb jij ook nog de mazzel dat je 2 keer een prom mee zult maken.
    Je mag deze week lekker naar school terwijl wij vakantie hebben....je kunt niet alles hebben haha. Geniet van de weken die je nog voor de boeg hebt en we kijken uit naar de 2 blogs die nog gaan komen. Love you mama xxx

  • 30 April 2012 - 07:37

    Annemarieke :

    Ik lees de blog ook nog elke keer... :D

  • 30 April 2012 - 10:06

    Ilse:

    Hee Jo!

    Ik lees ook nog steeds trouw je blog!
    Goed om te lezen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt!
    De tijd is idd voorbij gevlogen!
    Als je over 5 weekjes weer in Nederland bent moeten we snel weer wat leuks gaan doen!
    Geniet er nog even van de laatste paar weekjes!

    Liefs!

  • 30 April 2012 - 11:53

    Joke:

    hoi, ik lees je blogs ook trouw. leuk!

  • 30 April 2012 - 14:21

    Jaap & Henk:

    Hey Jottie,
    Wat een verhaal zeg! We zijn heel blij dat je het er nogsteeds naar je zin hebt! Ik vond het echt heel cool dat je ook naar prom enzo bent geweest, en dat het beter gaat dan dat het eerst ging!
    Ik hoop dat ook deze laatste dagen gauw voorbij zijn en ik je weer kan zien!

    Xxx Jaap en Heit

  • 30 April 2012 - 14:21

    Maaike-Anna:

    Hee,

    Je haar ziet er idd erg leuk uit. En je promdress ook.
    Taarten gooien op verjaardagen lijkt mij best leuk. Misschien we een goed idee om dat hier ook te doen. Zeker aangezien jij als eerste jarig bent. (a).
    Geniet nog even van die laatste weken!

    Liefs, Maaike-Anna

  • 02 Mei 2012 - 18:23

    Lianne:

    Ik ben dit keer laat maar ook ik lees je blog nog elke keer;-)..

    Jee wat weer een mooi verhaal.. Je maakt nu ook echt alles mee, 2x een promm:-).. En dus ook 2x een jurk!!
    Haha taarten gooien, als je jarig bent maar ook nog een keer als je op visite gaat, dus maar niet je mooiste kleren aan en een setje reserve is ook niet weg hahaha.. Je bent al wel aan slagroom gewend begrijp ik al eens eerder uit een verhaal hahaha...

    Geniet van die weken die je daar nog hebt!!! De tijd gaat idd erg snel..
    Groetjes Lianne

  • 03 Mei 2012 - 19:28

    Mieke:

    beetje een late reactie, maar we zitten heerlijk op de camping. We hebben 3 hele mooie dagen gehad met volop zon, nu wordt het weer iets minder. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik vind je haar geweldig geworden, zo te zien op de foto. Ik vind het helemaal super dat je het zo naar je zin hebt, maar langzaam merk je ook dat het avontuur bijna is afgelopen. We kijken er erg naar uit dat je weer veilig bij ons in Nederland bent, maar zoals je al zei je hebt nog een aantla weken. Het zou leu zijn als je nog een x een wedstrijd zou winnen. We duimen voor je. Nog heel veel plezier. Dikke kus van ons.

  • 06 Mei 2012 - 11:21

    Seline:

    Heey=]
    ik lees je blog ook nog steeds trouw, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. En idd, de tijd gaat supersnel, merk ik hier ook met school, het jaar vliegt voorbij!
    heb je nog wat aan konningedag gedaan in Amerika? gewoon in het feloranje over straat ofzo?=]
    geniet van de weken dat je er nog bent en dan weer mooi naar huis komen en een welcome home party houden^^

    Liefs

  • 06 Mei 2012 - 13:04

    Opa En Oma Bekius:

    Hallo Jolanda,

    Het is zondag 6 april en ik dacht jou nog een berichtje te sturen voor onze vakantie. Dit is voorlopig het laatste berichtje van ons omdat wij dinsdag acht mei op vakantie gaan Als je weer thuis in Appelscha bent horen we het wel. Dinsdag een mei hebben wij de verjaardag gevierd van Maurice Het was mooie weer en hebben de hele dag buiten gezeten. Heb je ons briefje ontvangen ? Bedankt voor jou leuke blog.

    De hartelijke groeten van opa en oma Bekius

  • 25 Mei 2012 - 09:08

    Wilma:

    Hey Jo!
    Wat beleef je altijd leuke dingen!
    En ik lees ook altijd je blogs! erg leuk!
    Geniet nog van je laatste weken!
    Liefsx

  • 09 April 2015 - 12:00

    Alicia:

    wtf niggas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 20815

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: