A lot is going on! - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu A lot is going on! - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

A lot is going on!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

15 Maart 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Hi, =)
ik heb gezegd 1 keer in de week een blog, maar soms heb ik geen tijd of totaal geen zin om een blog te schrijven. Vandaar dat het wat langer heeft geduurd.
Toen ik weer internet had heb ik even geskyped en toen probeerde essence prettig gestoord te zeggen. Maar op de een of andere manier, kunnen ze hier in amerika onze g niet zeggen. En in prettig gestoord zitten er 2. Ook heb ik mijn leraar dit laten zeggen. Hij kon het niet en toen ik hem zei wat het betekende, keek hij van wat heb je me laten zeggen? Gelukkig kon hij er wel om lachen.
Hier in Amerika moeten alle juniors een test doen. Genaamd de ACT. Deze test helpt je, als je een goede score hebt, om in college te komen. En om de juniors te motiveren was er een ACT peprally. Er was een filmpje waarin verschillende leraren en studenten iedereen succes wensden, en er waren 2 leraren die gingen rappen. Het was echt super grappig. Dus ik snel mijn camera gepakt en het allemaal gefilmd. En natuurlijk heb ik geprobeerd om het filmpje op facebook te zetten maar dat werkt helaas niet.
Voor newspaper krijgen we nou een t-shirt. Op de voorkant komt: the Paw print( naam van de newspaper) en IHS high school. En op de achterkant komt: we're getting paper. Super vet natuurlijk. Ook voor softbal krijgen we een t-shirt en ook een trui en een joggingsbroek. Of nouja krijgen we moeten het kopen.
Ik word echt gek van het Amerikaanse geld. Al die stomme pennies en 1 dollar biljetten. Afschaffen die hap. En er moet iets van 50 cent komen.
Zoals ik al verteld heb, hebben ze hier de ACT. En aangezien ik die test niet maak, zat ik een keer bij engels te niksen want de rest was aan het oefenen voor het leesgedeelte. Dus toen vroeg mijn lerares of ik en een klasgenoot wel wat wouden kopieren. Ik vond het goed, het is beter dan niks doen. Dus ik kreeg haar sleutel om een hok open te maken waar we konden kopieren. Eenmaal in dat hok snapten wij beide niets van het kopieerapparaat. Dus maar op weg naar het principal assistant office, daar aangekomen kregen we te horen dat deze kapot was. Dan maar naar het attendance office. En daar mochten we hem niet gebruiken ze stuurde ons terug naar het assistant principal office, dus wij zeiden die is kapot. Toen stuurde ze ons naar de freshman vleugel. Eenmaal daar aangekomen hadden we gelukl eindelijk konden we kopieren. Toen dat klaar was gingen we terug naar het lokaal. Ik was even in het lokaal toen mijn lerares weer vroeg of we wat konden kopieren. Maar ditmaal zijn we in 1 keer naar de freshman vleugel gegaan.
De dag van de ACT had ik lekker vrij, en die dag ervoor ook vanwege het weer. En die vrijdag daarvoor had iedereen vrij dus ik had een lekker lang weekend van 5 dagen.
Het weer veranderd hier van de ene op de andere dag. Zondag sneeuwde het, maandag scheen de zon volop zodat dinsdag de sneeuw erg eas, en woensdag regende het bijna de hele dag. Het is hier voornamelijk lekker weer. De zon schijnt en al behoorlijk warm.
De vorige tornado had gelukkig niet veel aangericht, maar de tornado van begin maart wel. Het was zelfs zo erg dat het in het nieuws kwam in Nederland. Hij heeft mij gelukkig niet geraakt maar het was wel beangstigend.
Als je de beelden hebt gezien weet je hoe erg het was. Die avond zijn we wel wezen skaten, want het gevaar was zo goed als weg. Het was heel leuk al was het in het begin wel even wennen. Uiteindelijk kreeg ik de slag te pakken, maar desondanks wel 2 keer gevallen waarvan 1 keer de schuld van Zyshonne was.
Ik heb nu elke dag softbaltraining. Als het regent binnen en als het lekker weer is buiten. Meestal ben ik pas rond 5 uur half 6 thuis. Dan douchen, eten, even chillen en dan meestal ook al richting bed. Gisteren de 1e wedstrijd gehad. Ik was helaas geen starter, maar ik heb wel gespeeld. Op 1st base wat ik graag wou. Ondanks hebben we wel verloren met 4 tegen 8 dus het viel mee. De baseballers pesten ons dat wij verloren hebben. Onze tegenstanders waren heel goed, terwijl die van de baseballers best wel slecht waren, en zij hebben verloren met 5 punten verschil. Tijdens de wedstrijd kon ik iemand uitmaken maar de bal ontglipte me, dus ik werd best wel boos op mezelf. Maar ja dan zeggen ze de 1e wedstrijd en het komt wel. En nu ik er zo naar terug kijk hebben we het helemaal niet slecht gedaan. We hadden ook met 0 punten thuis kunnen komen. Maar we zagen er wel stoer uit. Morgen weer een wedstrijd.
Nieuwe ronden, nieuwe kansen.
En ik denk dat als we veel trainen we een best goed team kunnen worden.
Vanochten had ik me bijna verslapen. Ik had de wekker wel gezet maar het volume stond op zacht. Gelukkig werd ik wakker gemaakt en was ik toch nog op tijd voor Engels, jeej not. Daarna newspaper. In newspaper was ik muziek aan het luisteren en bezig met mijn artikel, toen mijn lerares ineens zei: everyone got to that side of the classroom. Ik dacht dat we iets gingen bespreken, en keek verward om me heen. En toen iedereen onder de tafels ging zitten was ik al helemaal verward, maar wel gevolgd. Het eerste wat ik dacht was ooh er is een aardbeving. Maar ik voelde niets dus dat kon het niet zijn. Dus ik vroeg zo: whats going on. Want mijn kerares zat naast me. Dus zij zei: shhht theres a lock down. Maar ik had geen idee wat dat was, en hoorde het niet helemaal. Dus even later vroeg ik weer. Whats going in. Toen zei ze: we have a lock down. Dus ik vroeg zo van: whats that? It means that there may be an intruder in the school.....
Wow het eerste waar ik aan dacht was wat er gebeurde op columbine school en Rachels Challenge. Ik dacht steeds wat als, wat als, ik bedoel je weet maar nooit. Daarna dacht ik aan iedereen die in Nederland zat maar probeerde niet al te dramatisch te zijn. Ik vroeg nog van is de deur op slot en mijn lerares zei ja. Dus toen ik de deur hoorde begon mijn hart nog harder te slaan, de deur ging open toen iemand zei: why are you all under the tables. Bleek het een klasgenoot te zijn. Wat bleek mijn lerares had het verkeerd begrepen. Iemand kwam in de hal en zei we have a lock down. Maar hij bedoelde niemand mag uit het lokaal. Al met al was het best wel scary, zoals ik al zei je weet maar nooit.
We hadden ook een artshow op school. Waar iedereen iets kon geven wat hij in de art show wou hebben. Ik heb gekozen voor mijn kussen want 1 dat is het enige wat ik heb en 2 als ik meer zou hebben had ik die alsnog gekozen.
Ik wil iedereen bedanken voor de kaartjes vind het erg leuk en mijn muur begint behoorlijk vol te worden.
Voor nu ga ik weer.
See you later
Jolanda

  • 16 Maart 2012 - 07:08

    Mama:

    He meissie...ik wil eigenlijk op je hele blog reageren, maar het hart bonkt me nog in de keel over het stukje van de Lock down. Je maakt veel dingen mee en de meeste zijn gelukkig leuk maar ervaringen als een tornado of een lock down.....nee doe maar niet. Ik kan me goed voorstellen dat er heel veel dingen door je heen gingen. Nou ja gelukkig was het een misverstand. Jammer dat je je 1e wedstrijd hebt verloren maar wel leuk dat je op de plek hebt gespeeld waar je graag wou staan.
    De shirts ( kleding ) die je voor school nodig hebt zijn leuke souverniers :-)
    Het weer is hier wat stabieler als bij jou...we hebben gisteren een heerlijke lente dag gehad. Op het journaal lieten ze zien dat er al mensen in badkleding op het strand lagen.....overdrijven is ook een vak :-)
    Vandaag dus je 2e wedstrijd...suc6..ennuh ... de bal niet weer laten glippen he :p Have fun en tot je volgende blog ( als je geen zin hebt om een blog te schrijven maak je maar zin :p ) xxx love you mama

  • 16 Maart 2012 - 08:05

    Annee!:

    Woow dat van die Lock down is indd best wel eng als je helemaal niet weet wat er nou precies aan de hand is... En ja ik snap dat je dan wel ergens meteen denkt aan Columbine en Rachels. Ben nu namelijk net in een boek bezig over Columbine! Voor de rest natuurlijk weer een superleuke blog! En indd de volgende wedstrijd ga je gewoon winnen! ;)

    Big kiss from Holland! XX

  • 16 Maart 2012 - 14:36

    Lianne:

    Jee, dat is niet mis wat je nu weer meemaakt.. Ik begon met lezen en een big smile maar aan het eind met die lock down voel ik m'n hart wel even hoog in de keel... Dat moet je niet te vaak meemaken.. Nu is het gelukkig met een sisser afgelopen maar moet er niet aan denken dat er echt zoiets bij jou gebeurt.. Nu dan toch maar even over de rest van je blog, de leuke dingen.. Hahahaa Prettig gestoord, geloof dat dat ook zeker op jullie (jou, je moeder en je zus) van toepassing is hahaha.. Dat je dat een leraar laat zeggen, ze hebben daar gelukkig ook wel humor!! Ik vind het een zeer geslaagde actie.. Hoorde natuurlijk al wat van je moeder ;-)..
    Lees net bij je moeder dat je vandaag de 2e wedstrijd hebt, wens je veel succes en deze winnen jullie vast :-).
    Hahaha je maakt wat kilometers lees ik.. Hoop dat je nog veel leuke en gezellige dingen meemaakt..
    Have lots of fun!!!!

    Groetjes Lianne

  • 16 Maart 2012 - 18:00

    Marijke:

    Hi
    Je wil vast ook eens weten hoe het hier is. Nou.. Ik ga lekker naar school naar Leeuwarden en ik moet deze periode, 3 dagen in de week naar school. ja hihi
    Nu moet ik eten.. ahah
    Groetjesss en dikke kus

  • 16 Maart 2012 - 20:53

    Mieke:

    Foto, foto, foto. je hebt nu zoveel verteld maar we zien geen foto's. Jammer van je wedstrijd, gewoon gaan voor de volgende overwinning. lekker al die dgn vrij. Heb je de buurt nog meer kunnen verkennen. Wat een eng idee dat je niet weet wat er gebeurd en dat je wel de angst voelt vd mensen om je heen. Weer een hele ervaring, nou als het maar bij deze ervaring blijft, zie je graag heel thuis. Kim en Anouk waren behoorlijk onder de indruk van het orkaan-verhaal. Wij hebben het nieuws gevolgd via het Jeugdjournaal. Meid blijf genieten en vermaak ons met jouw verhalen. Love and lot of kisses van ons. XXXXXX

  • 16 Maart 2012 - 23:15

    Ria Bronshof :

    hoi jolanda wat een verhalen ,ik kon niet op je blog ,maar je moeder heeft me het gemaild leuk om dit te volgen .geniet er van .
    groetjes ria .

  • 17 Maart 2012 - 19:01

    Maaike-Anna:

    Ik snap helemaal dat z'n lock down echt eng is. Zeker als je niet precies weet wat het inhoud. Gelukkig was het vals alarm. Het lijkt me echt wel even schrikken.
    Bijna elke dag softbal training. dat is fanatiek. Lijkt het je ook leuk die sport straks in NL te gaan doen? Als je zoveel traint moet je wel steeds beter worden.
    Ik vind dat je trouwens erg leuk schrijft! Het is altijd leuk om je blogs te lezen.
    Fijn weekend!
    Liefs, Maaike-Anna

  • 18 Maart 2012 - 22:33

    Ryanne:

    Heee, haha wat grappig dat ze in amerika niet prettig gestoord kunnen zeggen, en leuk hoe je met de docenten om gaat in Amerika, als je hier zoiets een docent laat zeggen wordt je maybee wel gewoon de klas uitgestuurd. Heeerlijk dat lange weekend;) haha wat een moeite om eff een kopietje te maken. Jammer dat jullie de eerste wedstrijd verloren hebben, hoe ging de tweede wedstrijd?? Woow dat is heftig, dat van de lock down, dan gaat er idd veel door je hoofd... Leuk softbalteneu heb je trouwens!:) en de foto's die je geplaatst hebt op Facebook zijn ook erg leuk! Nouu geniet der nog van, voor je het weet ben je weer thuis. Miss you Xxx Ryanne

  • 28 Maart 2012 - 17:50

    Seline:

    Haay Jo=]
    jeus mens, je laat me schrikken met dat stuk over die lock down o.O me hart sloeg een slag over gek. mja,, de jouwe wss ook op dat moment... gelukkig was het vals alarm en laten we dat zo houden=] we willen wel weer een hele Jolanda terug natuurlijk. Met softbal word nog ff oefenen las is, nu al wat gewonnen? wel leuk dat je 1st base mocht staan=] ik ben er echt zo slecht in>< volgens mij heeft Nederland er straks een topsporter bij! iig,, veel succes nog aan de andere kant van de oceaan en ik wacht weer op je volgende blog;)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 20812

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: