I am back! - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu I am back! - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

I am back!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

28 Februari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Zo, ik heb besloten om 1 keer in de week een blog te plaatsen. Maar aangezien het internet er meer dan een week uitlag, heeft het iets langer geduurd. Ik begin te wennen aan alles, of beter gezegd ik ben al gewend, en voor mijn gevoel beleef ik niet zoveel meer. Maar ik blijf wel vertellen wat ik dan wel meemaak. Leuk voor later zeggen ze dan!! Haha.
We beginnen nu echt te trainen bij softbal. Vandaag zijn we begonnen met de bal slaan enzo. En we trainen nu in ieder geval 4 keer in de week van 14.35 tot 17 uur. En op maandag trainen de coaches waarschijnlijk met bepaalde mensen. Morgen mogen we onze nummer uitkiezen. Eerst de seniors, dan de juniors, de sophmores en als laatst de freshmans. Ik ga voor nummer: 7, 9 of 11. En ik ben een junior dus waarschijnlijk krijg ik wel een van die 3. Ik ben zo blij dat we eindelijk naar buiten gaan. Toen we voor de 1e keer naar ons veld gingen dachten we allemaal hetzelfde: this is a big mess!! En we willen absoluut geen homegame op dit lelijke veld. Vrijdag zijn we vrij, maar ik moet om 10 uur op school zijn want we gaan ons veld opknappen en een beetje teambonding. Ook krijgen we waarschijnlijk hoodies, shirts en sweatpants met ons nummer enzo erop, en misschien onze naam maar dat is nog niet zeker. Ook krijg ik misschien een hoodie voor newspaper. Yeah!!
Heb dit bijna allemaal ouderwets uitgeschreven in een schrift, want anders zou ik zeker de helft vergeten en dat moet natuurlijk niet.
Laatst kwam ik thuis en de hele keuken stond vol met boodschappen. Want Miss Lisa wou graag een subway sandwich maken. Dus die middag/avond heb ik een huge sandwich gegeten. De rest van de dag hoefde ik geen eten meer. De augurken, zijn hetzelfde als in nederland, het enige dat anders is, is de pot waarin ze komen. Hier zijn de potten huge! Toen moest ik denken aan de film de boefjes(die de meesten wel gezien hebben) en dat donkere jongetje heeft altijd augurken ook wel pickels. En hij zingt dan: i got a pickel, i got a pickel, i got a pickel he he he he. Dus in bijna iedere les zong ik dit en de meeste kende het ook.
In art hadden we een weefproject, we zijn er al een poos mee klaar. Ik had besloten om een tas te maken, in de kleuren van de Nederlandse vlag. Maar toen bedacht ik me: ik ben nu in Amerika dus waarom combineer ik dit niet. Dus uiteindelijk is het niet een tas geworden met alleen de Nederlandse vlag, maar een kussen met aan de ene kant de Nederlandse vlag en aan de andere kant de Amerikaanse vlag. Al met al koste het veel moeite en tijd maar ik had wel mooi een score van 100%.
We zijn net gestopt met een project. Schaduw, cupcakes en verf.
We begonnen eerst met soort van krijt figuren te tekenen en de schaduw daarvan. Daarna moesten we een snelle schets maken van cupcakes en stond er een schaal met taart, cupcakes of lollies voor je neus, en je mocht het niet eten hoe verleidelijk ook. Niet gedaan natuurlijk (a) of misschien een klein beetje van het glazuur.
Valentijnsdag is ook geweest(3 eeuwen geleden maar toch) en ook dit is weer anders. In Nederland als je naar de middelbare gaat en je hebt een vriendje, dan ga je naarde winkel om eventueel wat te kopen. Hier kun je op school iets kopen. Op mijn school kon je een bloem, kisses(chocola) of beide aan iemand geven. Ikzelf ben naar de winkel gegaan en heb wat gekocht en uitgedeeld aan vrienden.
De 3 jongste kwamen thuis met een rugzak vol snoep. Als je hier naar Elementary school gaat, is het normaal dat je snoep en/of kaartjes meeneemt. Heel anders maar wel leuk.
In drama zijn we nu bezig met een stuk van ongeveer 8 minuten. Ik doe een stuk dat heet: my two lovers, a midsummers nightmare. Oorspronkelijk gaat het over 1 jongen die 2 meisjes heeft, en er later nog een 3e in zijn droom komt, het hele verhaal speelt zich af in een droom. Maar ik vond de rol van de jongen zo leuk, dat iemand het hele verhaal herschreven heeft en het nu 1 meisje met 2 jongens is.
In de schoolbus zijn regels heel normaal. 1 daarvan is hou je muziek voor jezelf. Het is nu al 2 keer gebeurd dat de busschauffeur gestopt is aan de kant van de weg, alleen om te zorgen dat diegene die de muziek te hard had, het zachter deed. De 2e keer meldde ze zelfs dat ze later zou zijn. Uiteindelijk ging de muziek zachter en gingen we verder.
Laatst in art vroeg mijn lerares: can i have your attention please. Dus ik grapte zo van: no! Dat hoorde ze blijkbaar en ze vroeg: who said that, maar ik reageerde natuurlijk niet. Toen zei ze: Anna thats so rude. Waardoor ik moest lachen want Anna had het helemaal niet gezegd. Helaas kwam ze er wel achter.
In Amerika heb je 2 semesters en 3 trimesters. Het 3e trimester is maandag begonnen. Je komt dan terecht in hele andere klassen of dezelfde klassen maar andere leerlingen. Ze hebben mijn 1e en 5e les omgedraaid. Nu is mijn Engelse les helemaal vreselijk maar goed. Mijn locker is vlakbij mijn 2&5e les dus lekker makkelijk. Normaal kon ik zo uit mijn 5e les naar mijn locker om mijn spullen te pakken en, of naar de bus of naar de training te gaan. Maar nu moet ik eerst naar boven en dan weer naar beneden, wat te lang duurt en daardoor waarschijnlijk te laat kom voor training of de bus. Dus ik had besloten om mijn spullen naar mijn laatste les te brengen en het daar in de kast te stoppen, wat mijn leraar niet erg vond. Dus toen de les voorbij was, kleedde ik me snel om en ging naar training. Toen de training over was, kwam ik erachter dat mijn jas nog in de kast in, in een lokaal, en dat lokaal was op slot dus nu heb ik geen jas voor morgen. Gelukkig is het weer hier heerlijk. Vandaag in shorts(tot mijn knie) getraind en ook in naar huis gelopen. HEERLIJK!! Dus het is niet zo erg dat ik morgen geen jas heb.
Werd net naar de tvkamer geroepen omdat Essence haar hoofd onder de bank had gestoken en nu vastzat. Dus ik en Keisha moesten de bank optillen om haar te bevrijden. Ik kwam niet meer bij haha. Ze probeerde samen met Bryson haar hoofd onder de bank te steken. Juist.
Hier vinden ze dat ik veel brood eet dus mijn bijnaam in de familie is bread.
En mijn coach zei vandaag: good job holland haha.
Ik vind holland beter dan bread haha. Maar ikheb in ieder geval een paar nicknames. En een statement gemaakt want dat vergeten ze nooit weer haha.
Ik denk dat dit het wel weer is voor vandaag. Binnenkort meer.
See you soon
Love,
Jolanda

  • 29 Februari 2012 - 07:50

    Mama:

    He meis...super dat je weer online bent, vond t heerlijk om vannacht ff met je te skypen. Je blog is er weer een vol leuke ervaringen. Je schrijft dat je een hoodie krijgt maar wat is een hoodie?? Dat je engels nu als eerste hebt is misschien ff doorbijten op de vroege ochtend maar dat lijkt me beter als dat je engels het laatste uur hebt. Moet af en te wel lachen want ik merk idd steeds meer dat je engels en nederlands gaat husselen. haha Als je ziet hoe het weer hier is en ik hoor dat jij gewoon in je korte broek loopt.....zooo jaloers. En die essence..moest zo om haar lachen vannacht ( prettig gestoord ) haha nou dat heeft ze wel weer laten zien, wie stopt nu haar hoofd onder de bank?!? Blijf genieten bread :-) en spreek je zaterdag. love you xxx mama

  • 29 Februari 2012 - 08:05

    Gerrie:

    Hey, welcome back!!!! Heb weer genoten van je blog. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt en dat het lekker gaat op school. Zoals je al op mijn kaartje hebt kunnen lezen...ik ben trots op je!!! Morgen ga ik met je mams een behangklusje doen, dus ze zal me wel helemaal op de hoogte brengen. We hebben onze ¨sportkamer¨omgetoverd naar en logeerkamer, nieuwe bedden gekocht voor de jongens...er stond alleen nog maar de ombouw met een lattenbodem en dat vonden ze al geweldig, ze dansten de hele kamer door en hebben gelijk maar gekozen wie in welk bed gaat slapen. Ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren als ze komen slapen. De vorige keer eindigde het met samen in 1 bed slapen...hahaha. Geniet van het mooie weer en tot je volgende blog.

    XXX

  • 29 Februari 2012 - 11:36

    Lianne:

    En ook ik heb weer met een big smile je blog gelezen! Al die verhalen geweldig! Voor jou is het allemaal al wat normaler maar ik ben nog nooit in Amerika geweest en kan dus echt hele dingen bedenken met jou blog over hoe het daar ongeveer moet zijn.. Nu ben ik eindelijk vrienden met jou op fb en zou ik je foto's kunnen zien maar....... Komen er nog nieuwe;-) of ben ik nu te brutaal...?????? Ben erg blij dat je het daar nog naar je zin hebt! Maar jee 4x in de week trainen pfff, wat zal je een conditie hebben als je weer in Ned. bent.. Hahaha al een heuse nickname, ik ga ook voor holland..
    Ohh ook ik ben wel een beetje jaloers, in een short lopen hmmm lijkt me heerlijk! Wij hebben hier nog steeds de dikke kleren aan.. Meid geniet van je tijd daar en ik verheug me op je volgende blog!
    Gr. Lianne

  • 29 Februari 2012 - 19:18

    Seline:

    Haay, leuke blog weer=]
    en ik ben echt superjaloers op het weer daar! kan je niet gewoon zeggen dat het er superhard regent en koud is enzo, gewoon tegen de jaloezie van al die lieve vrienden van je hier in het koude regenland -.- softbaltraining klinkt erg leuk=] wel lang trouwens, jij komt echt in topconditie terug! kan je gewoon zwemmend terugkomen naar nederland ipv met het vliegtuig. iig, succes met je trainingen en met het toneelstukje^^

    Liefs

  • 29 Februari 2012 - 21:11

    Emily:

    Hey jootje broodje!
    Misschien wel leuker dan jootje kadootje. Haha. Onthoud dat er ook brood bij een hamburger zit ;)

    xx

  • 01 Maart 2012 - 23:39

    Ryanne:

    Hee:) Fijn dat je weer internet hebt! Oeeh jaloers, lekker in short buiten kunnen lopen, was het hier maar al zover. Het in een leuke tas geworden!:) haha wat een bijnaam 'brood' ;p dan vind ik Holland idd ook leuker. Leuk jaa dat stuk voor theater, succes ermee. Jij komt vast echt terug met een hele goeie conditie, wat trainen jullie vaak en lang zeg maar wel erg leuk dag jullie nu ook met het slaan en dergelijke bezig gaan!:) nou ik ga der weer vandoor, have fun! Miss you xx Ryanne

  • 03 Maart 2012 - 19:06

    Mieke:

    hee meissie,
    wat ontzettend leuk weer van je te horen. Je beleefd genoeg op school, alleen lees ik niet zo veel of je winkelt en andere dingen. Veel succes met je softbaltraining, 4x per week en dan een aantal uren per dag. Wat zul jij een conditie hebben als je weer thuis komt. Veel plezier met alles en de groetjes aan je gastgezin. De meiden missen je, je krijgt een dikke kus en knuffel van ze. Ook van mij een dikke kus.

  • 04 Maart 2012 - 12:13

    Oma Bekius:

    Hallo Jolanda,

    Het is nu zondag 4 maart om priecies te zijn 13.00 uur. Bedankt voor je blog.
    Het was weer een heel verhaal. Wij hebben zoals altijd weer genoten van alles wat je beleeft. Hebben jullie nog last gehad van de orkanen ? Wat voor no. heb je gekregen met softbal ?
    Het weer is daar beter dan hier denk ik hoeveel graden is het nu op dit moment ? Hier schijnt op het moment de zon en het is 15 graden. Ik vond het erg fijn met jou te hebben gesproken bij Marcel Toen we de verjaardag van Amber vierden. Nu de hartelijke groeten en tot de volgende blog.

    Opa en Oma Bekius

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 20824

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: