Long time, no see. - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Long time, no see. - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Long time, no see.

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

12 Februari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Long time no see. Sorry. Het is weer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geplaatst. Sorry daarvoor, maar ik heb een goede reden. Deze week was spiritweek en ik wou niet halverwege de week een blog plaatsen. Dus vandaar dat het wat langer duurde. Maar goed heb dan ook wel wat dingen te vertellen. Maar waar zal ik beginnen??
Laatst bij geschiedenis aan het einde van de les, was ik met mijn leraar aan het praten en toen de bel ging maakte hij een grap over nederlanders. Dus ik zei: hou op, geen grappen over nederlanders, wij nederlanders zijn heel leuk. Toen zei hij weet ik, jij bent mijn favoriete nederlander. Waarop ik reageerde: jaa duh ik ben de enigste die je kent. Toen moest hij lachen.
En gister zocht hij wat dingen op over nederland en liet ik hem wat dingen zien. En toen vertelde ik hem dat ik mijn fiets mis. Waarop hij zei: als ik jou mijn fiets leen, zal je er dan voor zorgen?? Dus ik zei: yeah probably haha.
Hier in amerika doen ze de pinky promiss.(rare amerikanen) Dus hij zei: pinky promis. Oke. Dus nu brengt hij zijn fiets naar school xD.
Heb nu lekker 3 dagen weekend. 1 dag is helaas al bijna voorbij.
Softbaltraining gaat lekker. NOT!! Ik kom iedere keer braaf opdagen en op tijd. Maar dan zijn er maar 7 mensen of het valt weer uit. Donderdag hadden we training en er waren maar 7. En terwijl iedereen al begonnen was, zei ik wacht even ik moet mijn veters even strikken. Maar ze waren al begonnen. En later was ik even weg, en daarna zouden we de indianenrun doen. Dus was ik klaar vroeg ik zo aan een teamgenoot: are you ready toen werd ze boos en zei ze: im not gonna do this im pissed off. Later bleek dat ze vond dat we niets als een team deden. En laatst hoorde ik dat mijn eerste wedstrijd 15 maart is. Als ik het goed gehoord heb... dus er moet nog veel gebeuren.
Wauw mijn eerste(en waarschijnlijk) laatste spiritweek en peprally. Ik moet eerlijk zeggen dat de spiritweek behoorlijk tegenviel. Maar ik denk dat het vooral door de dagen komt. Pyama dag was heel leuk. Wel heel maf om zo uit je bed te stappen en naar school te gaan. Alhoewel ik andere pyamas aantrok s ochtends, heb ik nog wel 2 keer nagedacht of ik wel in pyamas zou gaan. Ik was zo bang dat ik de enigste zou zijn, vooral omdat ik dit nog nooit gedaan had. Maar bij mijn busstop bleek al gauw dat ik niet de enigste zou zijn. En dat dit tijdens spiritweek heel normaal is. Op school was er een jongen die en pyama aanhad met voetjes en dus 1 geheel, haha en met eendjes erop. Dat zegt wel genoeg.
Dinsdag was twinday. Ik had geen twin dus heb gewoon wat kleren uit de kast getrokken. Woensdag was relaxi taxi, wat eigenlijk hetzelfde als pyamadag was. Donderdag was collegedag maar aangezien ik hier niet naar college ga heb ik mijn eigen shirt gemaakt. Had een simpel shirt gekocht en daarop stellingwerf college geschreven(op de voorkant) en op de achterkant de nederlandse vlag. En vrijdag was schooldag, je moest in je kleur komen. Wij juniors kregen blauw. Eerst hadden we grijs maar toen blauw en toen weer grijs en uiteindelijk toch blauw.(gelukkig)
Dus het viel best wel tegen maar dat kwam vooral door de dagen. Het waren best wel saaie dagen.
Gelukkig was de peprally wel heel leuk. We mochten eerder heen omdat de lerares homecoming court deed. Dus konden we alles zien.(nee was niet meer in de race voor homecoming princess). Een peprally is eigenlijk waar alle sportteams zich even laten zien en laten weten of ze nieuwe leden willen, wanneer de games zijn etc. Dus ook mijn coach. Ze ging als eerste en wij moesten gaan staan dus ik vet joelen. Ook was er een danswedstrijd en een soort basketbalwedstrijd. Al met al was dat wel tof.
Onze dramalerares is van school gegaan. Nouja ze is naar een andere school gegaan. En nu hebben we dus een andere leraar en eerlijk gezegd is het best wel een creep. Laatst moesten we ons "gezicht" losmaken en (het is moelijk om uit te leggen maar in iedergeval) we moesten ons geicht van zij naar zij bewegen en op en neer. Dus mijn leraar beweegt zijn gezicht op en neer en dat was zo komisch. Ik, andrew en priya(vrienden) kwamen niet meer bij.
We doen nou een stuk genaamd: my 2 summerlovers, a midsummers nightmare. Ik vond de rol van de jongen leuk die 2 vriendinnen heeft en later blijkt er ook nog een 3e te zijn. Dus nu moeten we alles herschrijven. Zodat ik die rol kan spelen. Op een gegeven moment word er iemand bimbo genoemd. Andrew die de rol speelt kwam niet meer bij, nu noem ik hem bimbo haha.
Mijn eerste schoolkrant is ook uit. Het is eigenlijk de tweede, maar voor mij is het de eerste. En eerlijk gezegd is hij best goed geworden. Wij(als newspaperstaff) hebben veel e-mails, telefoontjes en complimenten gehad. Een leraar belde zelfs om te zeggen dat zijn hele klas in stilte zat te lezen. Ook hoorde ik dat veel leraren mijn stuk interessant vonden. Ik heb er, dus die neem ik mee naar huis.
Gelukkig komt mijn presentatie over nederland toch nog van pas. Wanneer de geschiedenisstagaire voor het laatst is gaat ze iedereen uit de klas vragen, die niet uit amerika komt, om wat te vertellen over zijn of haar homeland.
Oeh het is bijna valentijnsdag haha. Bij mij op school kun je een bloem geven, kisses of beide. En nu zul je wel denken wat zijn kisses. Kisses zijn snoepjes. Chocoladesnoepjes niet in de vorm van een kiss maar toch. Op zich wel een leuk idee. Dus bij deze een fijne valentijnsdag.
Jullie hoeven niet bang te zijn dat ik stop metbloggen, want 1 ik vond het leuk om te doen en 2 zo kan ik jullie laten weten wat ik doe etc.
Voor mijn gevoel vergeet ik heel veel maar ik kan nu niks verzinnen en aangezien het best laat is nu, hou ik het weer voor gezien.
See you soon.
Liefs Jolanda

  • 12 Februari 2012 - 08:50

    Mama:

    Hey Meissie...Leuke dingen heb je weer beleeft. Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik met je skype en zo al dingen weet die je nog niet in je blog geschreven hebt. En zo kan ik mooi ff je geheugen opfrissen want ik mis idd het krijtgevecht haha en je schrijft dat je niet meer in de race bent voor home coming princess maar in je blog hadje nog niet vermeld dat je daar voor genomineerd was haha. Gister vertelde je idd over de valentijns chocolaatjes, die waren toch gevuld met pindakaas??? Lijkt me niet echt een combi :-) Ik ben er ook niet 1 moment bang voor geweest dat je zou stoppen met bloggen, het is gewoon te leuk om te lezen en je merkt nu zelf wel dat als je 2 weken niet schrijft toch een heleboel vergeet hahaha ( hint hint) Nou meissie er ligt een lekker kort weekje voor je, geniet ervan en spreek je volgende week weer. Love you xxx mama

  • 12 Februari 2012 - 08:55

    Gerrie:

    Hoi Jolanda,

    Leuk, in pyama naar school. Als ze dat de afgelopen week in Nederland hadden georganiseerd, had je wel 10 pyama´s aan mogen doen...Wat is het koud geweest. Vandaag nog en dan valt de dooi in en krijgen we ouderwets kwakkelweer :-( Veel plezier met fietsen, haha, het heeft even gduurd, maar zoiets verleer je niet ;-)

    Fijn weekend verder en tot je volgende blog.

    XXX

  • 12 Februari 2012 - 19:49

    Opa En Oma Bekius:

    Hallo Jolanda,
    Bedankt voor jou blog. Wat heb je weer een aantal dingen beleeft. Wij genieten elke keer weer van jou verhalen. Wij hebben veel respekt voor de manier waar op jij je in Amerika leeft.
    Het is al weer een aantal weken geleden dat wij gereageerd hebben. Dat komt door dat wij op wintersport zijn geweest in Oostenrijk.
    Er lagen meters sneeuw het werd met vrachtautos afgevoerd en in het meer gegooid.
    Toen we terug kwamen in Nederland begon het hier ook te sneeuwen en lag hier zeker 20 cm sneeuw. Ook begon het hier te vriezen . Er waren dagen bij van min 15 graden zelfs een keer 19 graden. Nu de hartelijke groeten van opa en oma Bekius en tot de volgende blog.

  • 12 Februari 2012 - 20:03

    Mieke:

    hee meissie, ten eerste sorry dat ik niet op je vorige blog gereageerd heb.
    Ik lees ze met veel plezier. Je beleeft genoeg op school, helaas nog niet veel activiteiten in het weekend. Zaterdag nog ff gezellig met je gekletst via skipe. De meiden missen je en vonden het fijn je ff gezien te hebben. Als je 15 maart al je eerste wedstrijd hebt.....ken je de spelregels al. Geniet maar en tot de volgende blog.
    Dikke kus van ons


  • 12 Februari 2012 - 22:37

    Lianne:

    Hahaha jeee eindelijk een fiets!!! En het thuisfront hoeft niet te betalen hahaha.. Leuk joh! Wat een mooie dingen beleef je en wat een aardige mensen ontmoet je! En je bent nog creabea ook, wat een leuk idee om je eigen shirt te maken!
    Jij ook een fijne valentijnsdag en wie weet krijg je wel van die chocolade snoepjes... Dinsdag help ik je moeder weer, dan zullen we vast ook wel weer even over jou "roddelen", tenminste dat hoop ik . Jou blog en de gesprekken met je moeder zijn een super combi.. Heel veel plezier daar! En ook ik kijk uit naar je volgende blog!
    Gr. Lianne

  • 14 Februari 2012 - 14:36

    Ryanne:

    Jeej eindelijk de fiets, fiets ze;) haha. Balen dat de softbaltraining niet lekker gaat, je hebt al wel snel je eerste wedstrijd zeg. Wat leuk dat jullie allemaal reacties hebben gekregen op de schoolkrant. Ook jammer dat spiritweek tegenviel maar idd wel heel maf als je in je pyjama naar school gaat haha. Jij ook happy valentine! Nog iets gekregen vandaag?? Miss you xxx Ryanne

  • 19 Februari 2012 - 20:40

    Kim Sturre(nichtje):

    hooi jolanda, leuke blog!! en pyama dag wil ik ook wel! hehe nou nog heeeel veeeeel plezier!!!

    XXX Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 20831

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: