laatste maand. - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu laatste maand. - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

laatste maand.

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 Juni 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Zo dit is een hele lange tijd geen blog. Vandaar dat ik nu maar eindelijk begin aan mijn op een na laatste blog.
Met het laatste nieuws over school, softbal, vrienden, etc.
Inmiddels blijf ik langer dan afgesproken. Zodat ik nog wat dingen kan doen, afspreken met vrienden etc.
Ook school is weer voorbij. Heb het er erg naar mijn zin gehad en vond het dan ook erg jammer dat het over is. Op school hebben ze altijd grote testen aan het eind van een trimester, ook ik dacht dat ik er 1 moest maken, maar toen ik binnenkwam bleek dat ik niet op de lijst stond dus hoefde ik hem niet te maken. Voor Engels hadden ze een schrijftest. Ze begonnen daar veel me te werken, maar aangezien ik hem niet hoefde te maken deed ik niets in klas. En aangezien ik niets deed stuurde mijn lerares mij overal naartoe om van alles te doen. En dan deed ik vooral dingen voor de schoolkrant( alle edities die neem ik mee naar huis.) Op één van de laatste dagen hebben we pannenkoeken gebakken in Engels. Eigenlijk heb ik de laatste paar dagen op school helemaal niks gedaan. Alleen film gekeken en geklets. Hier in Amerika geven ze awards voor bepaalde studenten die alleen maar A's en B's hebben of een bepaald cijfer in een les. Ook ik kreeg een award, ik kreeg een honor roll wat betekend dat ik alleen maar A's en B's had. Ik heb alleen maar A's. Ik dacht dat de laatste dag voor mij heel lastig zou worden, maar dat viel best wel mee. Ik heb afscheid genomen van iedereen en ben naar huis gegaan. Ik heb foto's gemaakt van mijn school en klaslokalen. Die ik binnenkort ook een keer online zet. Ooit. Misschien haha. Toch vind ik het best jammer dat ik volgend jaar niet naar Iroquois ga, maar dat ik ga studeren ook heel leuk natuurlijk. Maar ik zou ook toch best wel graag nog een jaar blijven.
Softbal ga ik ook heel erg missen. Ik begon het echt een leuke sport te vinden. En in Nederland spelen we het eigenlijk niet. En iedereen begon zo te groeien en te verbeteren. We hebben dan wel geen wedstrijd gewonnen, maar ik heb het wel ontzettend naar mijn zin gehad. 1 wedstrijd hadden we extra gespeeld en dat het andere team ons advies gaf. Ook kregen we spullen en een cheque van 300 dollar. De coach van het andere team was ook heel positief, en stak ons een hart onder de riem. Dat vond ik best wel lastig omdat ik er volgend jaar niet meer bij ben. Toen liet ik de tranen wel even stromen. Waarop mijn vriendin tegen mijn coach zei: we need a hugmoment. En toen ik opstond om haar een knuffel te geven zei ze: wauw you are really tall haha.
Op school liep ik in de gang toen mijn coach ineens iets in mijn hand drukte. En ik dacht wat is dat. Toen ik het later aan haar vroeg zei ze: dat is een award voor spelers die toegewijd zijn en hard werken voor het team. Het is onder andere van hout gemaakt, hartstikke leuk haha. Er zijn maar 4 of 5 in het hele district die dit krijgen.
De laatste paar dagen heb ik zoveel gelachen. Om van alles maar vooral om niks. Ze zijn hier gewoon echt prettig gestoord haha. We zijn ook 2 keer uit eten geweest. Mijn moeder bewaarde altijd de suikerzakjes of wat dan ook. Nou zo'n moeder zo'n dochter. Ook ik heb zat dingen om in mijn boek te plakken.
Ook zijn er mindere dingen geweest. Zo heb ik mijn telefoon en iPod in water laten vallen. En als je me goed genoeg kent weet je dat ik mijn iPod overal mee naar toe neem en niet echt veel geef om mijn telefoon. Helaas voor mij is mijn iPod dood en mijn telefoon werkt nog prima. Gelukkig leeft mijn telefoon nog.
Ik heb laatst voor mijn gastgezin gekookt. Gehaktballen met aardappels, pindasaus en sla. Op de manier die mijn moeder het ook doet. Heel anders dan ze hier gewend zijn. Maar gelukkig vonden ze het wel lekker.
Ik geniet echt volop. Maar heb toch echt een extra koffer nodig wil ik alles mee naar huis nemen. Haha gelukkig komt dat wel goed.
Er komen nog leuke en minder leuke dingen aan. We gaan nog naar een soort van pretpark/waterpark. Je kan het opzoeken op internet het heet Kings Island. Als je het opzoekt zorg dan wel dat je degene hebt die in Amerika is. En het mindere leuke ding is, is dat ik in een paar dagen afscheid moet nemen. En weer in dat stomme vliegtuig moet. Geloof me daar heb ik echt geen zin in.
Nou dat was het geloof ik wel weer, weet niet zo goed wat ik nog moet vertellen. Ik ga nu lekker op bed en zie iedereen snel. 8 dagen om precies te zijn.
See you later,
Bye Jolanda

  • 19 Juni 2012 - 13:19

    Mama:

    He meis....het zit er inderdaad bijna op en ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik dit helemaal niet erg vind. Ik heb via je blogs, facebook, emails en skype momenten met je mee mogen leven en mee mogen genieten van de dingen die je daar beleefd hebt. Voor het grootste gedeelte waren dit leuke en positieve dingen en het overige....nou ja, daar heb je weer het nodige van geleerd. Een half jaar geleden dacht ik........dit wordt afzien, want een half jaar is zooooo lang maar zoals altijd, als je iets achteraf bekijkt valt het wel mee. Ik weet dat je op ziet tegen de vliegreis maar ja...het is niet anders, die uren kom je ook wel door. Geniet nog van de laatste week en van de dingen die je gaat doen. Ik kan je nu al wel vertellen dat je bij je thuis komst vele hugmomenten zult beleven...:p Love you xxx mama

  • 19 Juni 2012 - 17:10

    Mieke:

    Leuk om nog een x je blog te lezen. Binnenkort zullen we alle verhalen van je horen. Nog een fijne tijd en een hele goede en veilige terugreis.
    Dikke kus van ons XXXX

  • 20 Juni 2012 - 15:35

    Anne:

    We can't wait till your back!

    Maar i sknap natuurlijk ook heel erg goed dat je daar wil blijven! En weetje... Via skype en facebook en twitter hou je toch wel contact met ze! En wat nog leuker is... je hebt altijd een aantal logeeradresjes voor als je weer terug gaat ;). (ik spreek uit ervaring (nouja mijn broer dan..:P)) En deze ervaring neemt sowieso niemand je meer af! Geniet nog even van je tijd daar en ik zie je vast snel weer als je weer in ons kikkerlandje bent.

    -xx-

  • 21 Juni 2012 - 13:59

    Maaike-Anna:

    Woh, wat heb jij daar goede cijfers gehaald. Geniet nog even van je laatste weekje! Alvast een veilige terugreis toegewenst. xxx

  • 10 Juli 2012 - 14:44

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 20819

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: