Another day - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Another day - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Another day

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Januari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Zat me net te bedenken wat ik nu moet schrijven want voor mijn gevoel weet iedereen alles al. Totdat ik mijn vorige blog teruglas. Toen dacht ik mann ik kan maar beter beginnen.
Net glee gekeken, i really love glee. Was supergrappig aangezien ze hier altijd om mij moeten lachen. Toen dacht ik, ik ga geen blog meer schrijven. Maar toen had ik zoiets van het is alweer een week geleden sinds mijn laatste blog, en aangezien ik iedereen op de hoogte wil houden hier toch een blog.
Ik had jullie al verteld dat er iets op mijn school zou komen maar ik de naam niet meer wist. Het heette rachels challenge. In 1999 zijn 2 jongens, die jarenlang gepest zijn, met wapens naar school gegaan om mensen te vermoorden. Hun plan was om bommen in de school te plaatsen en zodra die afgingen zou iedereen naar buiten rennen, en zij zouden daar dan staan om iedereen maar te vermoorden. Gelukkig zijn die bommen nooit afgegaan. In ieder geval, rachel was de 1e die ze vermoorden. Wat maakt rachel nu zo speciaal. Nou ze had een theorie: als je vriendelijk bent tegen een ander, een ander begroet of een glimlach schenkt dat dit dan een kettingreactie veroorzaakt. Ze heeft mensen geholpen. Ik heb een verhaal gehoord over een jongen die zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapt is. Hij werd jarenlang gepest. Op een dag werd hij tegen de kluisjes geduwd en weer gepest, hij was dat gewend maar wat hij niet gewend was, was hulp. Rachel is naar die jongens gegaan en zei(met haar vuisten gebald): touch him once again and its on!! Die jongens hadden toen 3 opties. 1:met haar vechten en winnen en de slechterikken zijn. 2: vechten en verliezen en nog slechter lijken en 3: weggaan. En dat is wat ze deden. Iedere dag schonk rachel 10 seconden aan hem, ze zocht hem altijd op, en deze 10 seconden waren de beste van zijn dag. Had hij een goeie dag kreeg hij een high five, had hij een slechte dag een knuffel of schouderklop en eens zei ze: its okay i got your back. Wat rachel niet wist is dat deze jongen aan het eind van de week zelfmoord zou plegen. Hij had zelfs al een brief aan zijn ouders geschreven: sorry voor mijn bestaan sorry dat ik een freak ben.
Aan het eind van dit project zei de spreker: sluit alsjeblieft je ogen en stel jezelf voor in een lege kamer met alleen jou erin. Stel je voor dat rachel binnen loopt en zegt please dont feel sorry for me. En de spreker zei zie de gezichten van de mensen van wie je het meest houd voor en vertel hem dat je van ze houd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toen wel even moeilijk had. Ik vond het al met al heel interessant.
Op een dag zat ik in art en lopen er 2 mannen best wel met een boos gezicht de klas rond(onthoud ik ging al bijna 4 weken naar iroqouis). Op een gegeven moment komen de mannen naar onze tafel. Mister mitchell & mister alfredo. En hij gaat bij anna(klasgenoot) staan, ik was heel blij weet niet waarom maar ik was blij, en hij vraagt are you jolanda?? Dus ik schrok me kapot en zei no i am. In mijn hoofd nagaande wat heb ik gedaan wat fout was maar kon niets herinneren. Maar in ieder geval mister alfredo steekt zijn hand uit en zegt: welcome to our school. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat het zoiets simpel was, want ik schrok zo. Toen ze weg waren barsten we allemaal in lachen uit.
Ben zaterdag eindelijk voor het eerst naar wallmark geweest en eerljk gezegd viel het me behoorlijk tegen. Ik had het veel groter verwacht. Maar al met al wel gelachen. Want essence stopte haar te grote jas in haar broek wat heel raar leek, en ze bleef onze naam schreeuwen terwijl we naast, voor of achter haar liepen. Laatst gebeurde er ook iets, weet niet meer wat, maar ik zei jump in my arms en dan doet ze dat ook.
Ik zal jullie even vertellen hoe het afliep met de A.C.T test van mijn leraar. HELAAS, HELAAS, hij had 24. Wat betekend dat hij niet voor ons zou koken. Dus ik zei: ik vind dat u toch ontbijt moet maken, waarop hij zei: why?? Waarop ik reageerde: Omdat ik dan iets nederlands meebreng.
Hij: DEAL!! Haha dus nu moet ik iets verzinnen om mee te nemen.
Gelukkig viel het mee met mijn spierpijn toen ik donderdag ging trainen. Woensdag hadden we geen trainen er was teveel gaande.
Er scheen een meisje te zijn geweest die een overdossis had genomen. En sommige teamgenoten kenden haar en wouden dus naar huis.
Zondag ben ik met Miss Lisa naar de mall geweest. Was er leuk. Heb bij victorias secret(hebben wij dat in nederland??) 2 geurtjes gekocht en in plaats van 32 euro was het maar 8!! yeah sale!!
Volgende week dan eindelijk spiritweek. Im so exited & i just cant hide it.
Maandag is pyamaday.
Dinsdag is twinday.
Woensdag is compfi day.
Donderdag is college dag.
& vrijdag geloof ik weer gewoon maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb er sowieso veel zin in en maak veel foto's.
Om hier in een college te komen moet je voor sommige scholen zoveel punten halen op je A.C.T en soms moet je ook nog verslagen inleveren. Dan is nederland toch makkelijker.
Heb ook een jaarboek gekocht. Hij komt uit in mei geloof ik. Ik sta er misschien in. Ik zal het wel zien. Ik vind het vooral leuk dat ik iedereen kan laten zien wie wie is enzo.
Ik wil iedereen bedanken die een kaartje heeft gestuurd, dat nog gaat doen, of al gedaan heeft maar ik nog net gekregen heb xD. Ik waardeer dat enorm en hoop dat voordat ik weer naar huis kom ik een muur vol heb.
Voorderest is school nog steeds leuk & geniet ik volop. Alleen het vroege opstaan niet, haha. Maar dat hou ik toch.
Ik geloof dat ik alles wel weer verteld heb.
So see you later,
Liefs jolanda

  • 01 Februari 2012 - 06:13

    Marcel:

    He Jolanda, fijn om weer wat van jou te horen. heftig hoor wat ik net las.Hier gaat alles goed is wel koud vanmorgen - 6 graden toen ik weg reed, nu lekker aan een wrmebak koffie op kantoor. A.s weekend komen Ryanne, maurice en Amber weer en dan de voor bereidingen doen voor Amber haar verjaardag.
    Have fun en tot de volgende Blog. XXX

  • 01 Februari 2012 - 07:06

    Sjouke:

    Wow, best wel een serieuze blog. @Marcel inderdaad best heftig om te lezen. Jammer dat Wallmark tegen viel...
    We gaan er gewoon vanuit dat je in het jaarboek komt te staan als;
    Jolanda, THE exchange student
    ~XXX

  • 01 Februari 2012 - 13:02

    Mama:

    He meissie

    Dat was deze keer idd een heftige serieuse blog. Maar ja als iedereen wat vriendelijker tegen elkaar deed zou de wereld er heel anders uitzien. je had idd al wel veel verteld, ook op skype wat ik dan natuurlijk als enigste weet (maar ik vertel ook veel door hoor :-) toch is het wel goed dat je zoveel mogelijk in je blog zet want dan heb je het op papier en vergeet je het niet. Voor het geval je wel een boek wilt laten maken van al je blogs!! Ben benieuwd naar het ontbijt haha...hoop dat je nog genoeg hagelslag hebt. Hier gaat verder alles zn gangetje. Het is hier echt mega koud, overdag zo rond de -4 tot -6....Ik verlang toch zo naar de zomer haha
    Ik geloof dat je met Essence dikke lol hebt en dat is leuk al zou ik hard weg lopen als ze naast mij liep te schreeuwen in de mall haha.
    Veel plezier tijdens de spirit week. Zie en hoor je tijdens onze volgende skype.

    Love you xxx mama

  • 01 Februari 2012 - 21:57

    Ryanne:

    Dat is inderdaad een heftige blog, dat zulke jongens dat doen:o Jammer dat de wallmarkt tegenviel, maat maybe ga je nog naar een grotere:) haha ik zie het al helemaal voor me, essence die loopt te schreeuwen in de wallmarkt en jij en de anderen (weet niet alle namen:$) lopen er gewoon naast^^ en, weet je al wat voor Nederlands iets je gaat maken/ meenemen voor het ontbijt?? Leuk dat zo contact hebt met de docenten! Ik hoef je niet te vertellen dat het hier koud is:p dat hebben Tineke en papa al gedaan haha. Morgen lekker schaatsen^^ ligt er daar in Amerika ook nog sneeuw??:) nouw ik ga er weer vandoor. Have fun!! Xxxxxx Ryanne

  • 02 Februari 2012 - 09:47

    Lianne:

    Jee wat weer een verhaal, kippevel momenten.. Kan me voorstellen dat je het op zulke momenten moeilijk hebt.. Je moeder heeft gelijk als iedereen aardig tegen elkaar doet ziet de wereld er een stuk aangenamer uit.. Zou het ontzettend jammer vinden als je geen blog meer zou schrijven.. Volgens mij kijkt iedereen uit naar je volgende blog..
    Hahaha kun je zien wat een nors gezicht teweeg brengt, zou me ook kapot schrikken! Gelukkig viel het mee.. Hahaha zie je helemaal lopen met iemand naast je die iedere keer roept hahah.. Dat je er naast bleef lopen hahahaha.. Leuke week in het vooruitzicht, weer heel wat anders dan we hier gewend zijn..
    Wens je heel veel plezier!
    Groetjes Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 20832

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: