Another story to tell - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Another story to tell - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Another story to tell

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

24 Januari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Another day, another story. Pfff ik heb weer veel meegemaakt dus begin gauw aan mijn blog voordat ik alles vergeet.
Vorige week mijn "rapport" gekregen en allemaal A's en 1 A+ ik was best blij en tevreden haha.
Deze week of volgende week komt de schoolkrant uit waar mijn verhaal ook in staat. Ik zal alle schoolkranten bewaren zodat iedereen ze kan lezen. 
Vrijdag was een relaxed dagje. School tot 2:20 en dan weer naar huis.
Zaterdag en zondag eigenlijk ook niet heel veel gedaan. Weekenden gaan altijd veel te snel voorbij. En maandagen zijn altijd rotdagen.
Maandag zaten we tv te kijken viel de stroom uit en het was al donker buiten dus dat was best wel scary. En toen werd ik vanochtend wakker weer geen stroom, en ik had zoiets maar ik moet me klaarmaken voor school. Toen de stroom eindelijk weer aan was had ik nog maar 20 minuten oops gelukkig was ik op tijd bij de bus.
 Bij drama doe ik een stuk met een ander meisje. Ik doe haar stuk en zij doet mijn stuk. En nu had zij bedacht om de stukken samen te voegen tot 1. Dus zij zegt wat, ik zeg wat enz. Toen we klaar waren, lieten we het aan Miss Nuss zien en ze vond het prachtig, werd er zelfs emotioneel van. xD
We hadden vandaag een earthquakedrill yeah fun!! NOT. We zaten onder onze tafel voor 5 minuten en dat was niet bepaald comfortabel maar goed. 
Hier in Amerika hebben ze een bepaalde test, ik weet niet precies waar het voor is. Maar in ieder geval mijn geschiedenisleraar moest hem ook maken vandaag, zodat hij weet wat zijn studenten moeten doen,  en in high school had hij een score van 28 en hij zei als hij daaroverheen ging zou hij ontbijt maken voor de hele klas. Toen vroeg een klasgenoot kunt u koken dan?? En mijn leraar zei: son look at me.(hij is niet bepaald dun) dat was zo komisch. Hier vinden ze het nogal raar dat ik brood als ontbijt eet. Toen ik thuis kwam vertelde ik dit aan keisha en zei ik: als hij lager scoort dan 28 dwing ik hem toch om ontbijt te maken en neem ik iets hollands mee. Toen zei zij maar je hebt nog niks hollands voor ons gemaakt. Waarop ik zei: ik neem gewoon brood mee haha dat vond ze heel grappig.
Ik merk wel dat ik nederlandse zinnen in mijn hoofd als engelse zinnen formuleer. Sorry voor eventuele fouten.
Vandaag eindelijk voor het eerst softbaltraining. Ik had er zin in. Ik dacht dat we gingen opwarmen dan naar het veld en softballen, nou daar heb ik me behoorlijk in vergist. Rennen, rennen en nog eens rennen. Pff en mijn conditie is al zo geweldig(!) Ze hadden ons verteld dat ze ons in shape wouden krijgen nou dat gaat ze zeker lukken. De komende paar trainingen hebben we alleen conditietraining, denk ik. Alleen het lange rennen vind ik niet echt leuk. We moesten in 10 minuten 1 mijl lopen, gelukkig heb ik dat gered. 1 mijl in 9,35 minuten. Net gered maar toch. Morgen weer... En overmorgen ook....
HELP haha. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind om weer te sporten. Bijna 4 weken niks gedaan, dan is het heerlijk om weer te gaan trainen. Maar mann wat doen mijn kuiten zeer. Toen ik vanmiddag in de auto stapte had ik kramp. Ik kon niet eens mijn voet plat neerzetten, zoveel pijn deed het. Uiteindelijk ging het wel weer over, maar mijn kuiten doen nog steeds zeer.
Bj geschiedenis moesten we plaatjes analiceren. Wat ik niet heel moeilijk vind, maar anderen misschien wel. Toen vroegen een paar klasgenoten bij het 1e plaatje wie die man was. En mijn lerares(ze loopt een soort van stage geloof, ik) zei: weten jullie dat niet?? En ik zei: dat is uncle sam toch?? Waarop mijn lerares zei: jaa.... Dus ik ging verder met mijn werk zegt ze tegen de andere leerlingen: wauw, ze is niet van hier en ze weet dat. (a).
Bij engels ongeveer hetzelfde. Mijn lerares vroeg wat en ik gaf het antwoord, zei ze: Jolanda is here only 2 weeks and she knows this!
Ik moet wel zeggen dat school me best goed afgaat. Maar de tests zijn ook makkelijk. Meestal ABC vragen, ook bij geschiedenis. Vind het eigenlijk een piece of cake. 
Morgen naar wallmarkt(waarschijnlijk) Ik heb daar verschillende dingen over gehoord maar het lijkt mij leuk om heen te gaan. Ze schijnen daar alles te hebben, van boeken tot babyspul, en van auto-onderdelen tot make-up.
Weetje leraren zijn best wel slim hier. Of in ieder geval mijn engels lerares. Als zij onze aandacht wil en ze wil dat we goed ons best doen
 Dan geeft ze ons snoep. Stel je leest voor of je beantwoord een vraag dan geeft ze je wat snoep, hierdoor wil ineens iedereen lezen en vragen beantwoorden haha.
In een school in louisville werden 2 jongens gepest en die zijn toen naar school gegaan en hebben studenten neergeschoten. Morgen komen er mensen van een stichting, ben even de naam kwijt, en die gaan ons er dan over vertellen. Persoonlijk vind ik dit heel interessant. Ik ga heen in mijn 4th period. En misschien ook nog voor newspaper.
Ik vind dat mijn artproject echt tof word zodra het af is zet ik wel wat foto's op facebook.
Ik heb altijd zoveel fun in art de mensen met wie ik dat heb zijn echt gek maar daarom is het zo leuk.
Mij werd verteld dat we deze week spiritweek hadden, maar het is niet deze week. Ik weet zo ook niet wanneer maar ik hou jullie op de hoogte.
Ik geloof dat ik alles wel verteld heb dus stop er maar weer mee voor vandaag.
Nu lekker slapen.
See you later.
Liefs Jolanda

  • 25 Januari 2012 - 04:26

    Marcel:

    Zo Jolanda weer een heel verhaal, elke keer weer leuk om te lezen hoe het met jou gaat.Lekker he weer sporten, nog ff en als je weer terug bent in Nederland kan je wel mee doen met de Cross, loop je Ryanne er wel uit.
    Succes en zie graag je volgende Blog tegemoet.
    Dikke tut.

  • 25 Januari 2012 - 06:42

    Joke:

    goh, weer een leuk verhaal! de wallmart; trek daar maar wat tijd voor uit want idd groot en heel veel spullen, make up(als je daar van houd) is daar ook stukken goedkoper dan in nederland (met een gunstige dolllar koers nog voordeliger natuurlijk) wat mij verbaasde is het formaat van de levensmiddelen verpakking
    zit er bij ons 10 plakjes vleeswaren in een pakje daar 30 of zo.
    geniet ervan . Joke

  • 25 Januari 2012 - 08:07

    Ilse:

    Hee Jo!

    Wat maak jij veel mee! Ben stiekem wel een beetje jaloers... :P
    Alleen ben ik blij dat ik niet zoveel hoef te rennen als jij met je softbal training. Maar ik verwacht wel als jij terug komt dat je in top conditie bent!
    Hier in Nederland is het de hele week al rot weer, regen en kou.
    Ik zit in mijn tentamen weken, leren, leren, en nog meer leren dus zit in een soort sociaal isoloment:P dus hoef gelukkig niet zoveel naar buiten.

    Nog heel veel plezier daar en ik lees je volgende blog wel weer!

    Liefs Ilse

  • 25 Januari 2012 - 08:35

    Gerrie:

    Hey hoi,

    Je schreef het zelf al, het viel mij ook op, dat je inderdaad nederlands schrijft zoals je engels praat. Kan nog wat worden als je weer thuis bent...haha. Hey, misschien hebben ze bij die wallmarkt ook wel fietsen ;-).
    Mooi om te lezen dat je je nu goed op je plaats voelt. Goeie cijfers halen geeft natuurlijk ook een kick...goed voor je zelfvertrouwen.

    XXX

  • 25 Januari 2012 - 12:46

    Mama:

    Zo heb nu als eerste mijn naam maar ingevuld boven deze reactie want als je dat niet doet en je drukt op verzenden dan wordt het niet geplaatst.....al een paar keer gebeurt en dan moet ik overnieuw typen grrrr. Eindelijk dan toch softbal training...en ja na 4 weken nix doen doet dit pijn...erg pijn. Ik zal aan je denken als ik lekker op de bank zit gtst te kijken terwijl jij je de benen uit je lijf rent :-) Naar school gaan met deze docenten lijkt me erg top....laat je nog wel ff weten of jullie de score hebben gehaald zodat de docent voor het ontbijt moet zorgen??? Maar eh....alles loopt lekker op school en dat is toppie, maar niet naast je schoenen gaan lopen he ;-) Ik hoop dat je nu eindelijk naar de wallmarkt gaat, misschien is het handig om alvast naar een grote lichtgewicht koffer te kijken waar je alle spullen in doet voor als je weer thuis komt hahahaha.
    Nou go fot it girl, greetz aan je gastgezin! Love you xxx mama

  • 25 Januari 2012 - 13:10

    Mieke:

    Meid wat een verhalen, echt genieten.
    Doe na je training ook ff een coolingdown, nooit verkeerd om te doen, hahaha. Blij dat je zo geniet. Je hebt zeker geen anniflor bij je, wil ook helpen tegen spierpijn en een warme douche. We wachten nog steeds met spanning op foto's. Zie en spreek je zaterdag, de meiden hebben er zin in.
    Dikke kus van ons.

  • 25 Januari 2012 - 17:31

    Baukje:

    Heey lekker ding! Heb weer genoten van je verhaal. Zie alles voor me zoals je het beschrijft, erg leuk!
    Een dikke tût van b.v. Baukje

  • 25 Januari 2012 - 18:05

    Sjouke:

    Haha, ik wil ook docenten die leerlingen omkopen met eten. Dat is echt geniaal.
    Persoonlijk denk ik niet dat de toetsen zo makkelijk zijn,.. maar waarschijnlijk ben jij gewoon heel erg slim!
    Doe je best bij softbal, die conditie komt vanzelf wel :P
    ~XXX~

  • 25 Januari 2012 - 19:32

    Lianne:

    Hey Jolanda,

    Wat spannend, je eigen verhaal in de schoolkrant. Wat leuk!
    Hmm 5 min onder de tafel zitten zal idd niet echt een pretje zijn, maar gelukkig heb je wel leuke leraren en vast lekkere snoepjes.. O jee, een uitputtingsslag dus dat softballen, ik zou voor dammen gaan hahah. Nee grapje, je hebt gelijk, het is zeker na 4 weken weer heerlijk om in actie te komen. Alleen die spierpijn is iets minder! Veel water drinken is goed tegen kramp, ow wat is dat pijnlijk..
    Stoer dat jij de antw. wel wist!!
    Heel veel plezier bij de Wallmarkt!

    Leuke dingen maak je mee! Geniet ervan! En ook ik geniet van je verhalen.

    Groetjes Lianne

  • 25 Januari 2012 - 23:07

    Ryanne:

    Jeah lekker rapport:) Super dat het lekker gaat op school. Wel jammer dat de softbaltrainingen anders zijn dan je je had voorgesteld:(, de trainingen die je je had voorgesteld komen vast nog wel;) Oeeh leuk de wallmarkt. Dat is gewoon pure omkoperij:o hahah. Ik ben echt benieuwd naar je artproject! Wat leuk dat Miss Nuss er zelf emotioneel van werd, dan doe je/jullie het goed! Dat zou echt leuk zijn met de hele klas ontbijten. 5minuten lang onder een tafel zitten is idd niet echt confortabel, maar gelukkig was het 5 minuten en niet nog langer. Nou ik ga mijn bedje opzoeken. Slaap lekker voor straks ^^ doeeegh XX

  • 26 Januari 2012 - 22:20

    Emily:

    Aijjjj rennen daar hielden we al zo veel van. Heb medelijden met je.
    Toch blijf ik erbij dat ik softbal niet van je had verwacht maar daar in tegen art weer wel ;) Als je art nog leuker gaat vinden kijk dan eens op deviantart :P Kun je je foto's uploaden ^^
    Ik zie je foto's wel op fb en kijk uit naar je volgende blog~
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 20825

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: