Week 3 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 Januari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Oh oh oh wat kun je veel beleven in 3 dagen. Ik begin dus maar gauw aan een nieuw blog.
Ik moet wel even terugdenken aan wat ik maandag heb geblogd.
Heerlijk een vrije dag gehad, niet super veel gedaan. Dinsdag weer naar school. En op een gegeven moment moesten we allemaal naar de begane grond, en ik had geen idee waarom. Uiteindelijk is mij verteld dat er een tornado was =O. Echt bang ben ik niet geweest, het was meer van(we moesten tegen de muur aanzitten en stil zijn) ooh okee kunnen we nu weer gaan?? Uiteindelijk maar 30/40 minuten op de grond gezeten. Wat niks is vergeleken met keisha, zij moest 2 uur op de grond zitten.
Die dag had ik wel softbaltraining, maar toen ik daar kwam had mijn coach een formulier nodig: physical needs en dat had ik natuurlijk niet dus kon ik niet trainen. Ik kreeg de formulieren en wou alles zelf invullen maar toen zei ze dat een doktor dat in moest vullen. Dus ik dacht wat nu?? Want hier in amerika hebben ze geen achtergrond van mij. Maar gelukkig kwam Miss Lisa met de oplossing. Alle papieren die ik naar amerika heb gestuurd had zij, dus nu even kopieren en aan mijn coach geven en ik kan trainen =). Ook weer opgelost.
Het leuke is dat ik allemaal nieuwe muziekstylen krijg te horen. Mijn gastgezin luistert veel naar hiphop dus ik ook. Dat is 1 van de leukste dingen hier, nieuwe dingen leren, horen en zien.
Zo grappig veel dingen die ze hier hebben, hebben wij niet. En dan betreft school, eten, restaurants, tijdschriften etc. Maar dit is nu het geval: als ik zeg nee dat hebben wij niet dan zeggen ze WHAT?! en dan zeg ik nope. Soms reageren ze dan van: oh girl you are missing things haha.
Vandaag heb ik stroopwafels mee naar school genomen. En iedereen keek eerst heel vreemd maar nadat ze de stroopwafels gegeten hadden wouden ze meer meer meer. Ook mijn gastgezin is er helemaal gek op.
Vanmiddag even naar wallgreens geweest en toen we er weer uitkwamen stond daar een man. Hij vroeg aan mij of ik hem kon helpen. Want hij had geen werk en of ik hem wat geld kon geven voor eten dus ik zei nee en liep weg en toen zei hij: bitch. En ik had zoiets van: zak in de 1$/!: haha
Het is altijd leuk om complimenten te krijgen, maar helemaal in een vak waar je van houd. Vandaag in theatre moesten we werken aan ons stuk met Miss Nuss en toen ik geweest was en weer terugliep zei ze: that was very good jolanda you're talented ^^.
Volgende week hebben we spiritweek. En dat hebben wij niet helaas =(. Maar het houd in: iedere dag krijgt een ander thema maandag mag ik bijvoorbeeld in pyama naar school en dinsdag is het twindag en voorderest weet ik het nog niet maar het is wel supervet. En ik neem mijn camera mee naar school dus foto's volgen(waarschijnlijk). Heb er wel zin in. Vind het toch jammer dat wij dat soort dingen in nederland niet hebben, naschoolse activiteiten, homecoming, prom, yearbook, spirit week maarja wij hebben weer andere dingen.... Nee toch niet haha.
Het word voor mij ook steeds duidelijker wat ik wil gaan studeren. Al word de keuze moeilijk. Want aan de ene kant lijkt het me geweldig om te schrijven en fotograferen maar aan de andere kant lijkt mij kinderen en jongeren helpen, begeleiden en opvoeden ook heel tof om te doen. Het word een keuze en ik weet dat ik de enige ben die hem kan maken!
Voorderest is de heimwee zo goed als weg. Het is een beetje aan de ene kant heb ik soms heimwee en aan de andere kant heb ik soms momenten dat ik helemaal niet naar huis wil.
Ik geniet van alles. En ik blijf me verbazen over de dingen hier. Hoe alles eruit ziet en hoe ze soms dingen doen. Bijvoorbeeld als ze geld willen, moeten ze naar de bank om hun geld te innen, je geeft dan een cheque en dan geven ze jou geld, zo maf.
Laatst was ik bezig met getallen, en in mijn hoofd dacht ik 43 maar ik bedoelde 34. En dat maakt me in de war want hiet zeggen ze de cijfers anders dan wij doen. Net zoals de A en de E iedere keer als ik een A bedoel zeg ik een E en andersom. Verwarrend, heel verwarrend. Word leuk als ik alles weer moet veranderen qua grammatica en cijfers xD
Keisha heeft voor het eerst een euro gezien, gekregen van een duitse student, en heel toevallig het was een nederlandse. =D
Mijn eerste pakketje gekregen, altijd leuk om dingen te krijgen via de post. En ook 2 kaartjes altijd leuk(hint hint xD) ik heb ze opgehangen aan de muur, hoop op een muur vol ^^.
Voor nu ben ik denk ik wel weer uitgeblogd.
Ga lekker slapen morgen nog even naar school en dan weekend.
See you later
Liefs Jolanda
Ps het is best lastig om titels te verzinnen... tips zijn welkom!! ^^

  • 20 Januari 2012 - 05:58

    Lucy:

    Hallo, zo, ik ben zeker als eerste wakker van de familie.
    Zo te lezen wen je al aardig en heb je het prima getroffen met je familie.
    En heb je je poncho nog nodig nu het weer soms sneeuw voorspeld?
    Groetjes van ons allemaal!

  • 20 Januari 2012 - 06:06

    Mama:

    He meissie

    Toen ik gister op facebook zag staan dat er een nieiuwe blog aan zat te komen kon ik het niet laten om nu voor mn werk ff mn laptop aan te zetten. Wat maak je veel mee en wat geniet ik ervan. Ik ben blij dat je toch kunt softballen. Miss Lisa had gelukkig hetzelfde idee als ik wat betreft je medische verklaring....daar zijn moeders voor hahahaha. Ik ben blij dat je niet bang was tijdens de tornado. Ik ben blij dat je zoveel verschillende dingen meemaakt, anderd had je ook niet zo ver weg te hoven gaan haha. Zo'n spiritweek lijkt me erg leuk en ik ben heel benieuwd naar de fto's. Jammer dat jij je koeien pyama niet mee hebt. k ben blij dat he pakketje is aangekomen, vondt het wel spannend want het pakje was niet te traceren. Maar goed dat ik er een pakje met mini troopwafels bij in had gedaan want dan kon je lekker uitdelen. Ik ben verbaasd over je keuze in je nieuwe opleiding maar ben er blij mee dat je er steeds een duidelijker beeld van krijgt.
    Hmmmm...een bitch ???? soms wel soms niet hahahhaa Ik ben blij dat je hebt afgerekend met dat heimwee monster.Ik wens je net zoals andere keren heel veel fun . Love you xxx mama ps heb het nog snel ff teruggelezen om te kijkendat ik geen spelfouten heb gemaakt en zie dat ik erg vaak blij ben......nou ja dat ben ik ook hahahahahahahahhaha

  • 20 Januari 2012 - 06:08

    Sjouke:

    Wel in jullie familie :D
    Jolanda je kunt nu wel zeggen dat je een tornado hebt meegemaakt, of in ieder geval bij één in de buurt bent geweest! Neem nog rustig even de tijd om te beslissen wat je wilt gaan studeren, er is immers geen haast bij.
    ~XXX~

  • 20 Januari 2012 - 10:44

    Jelly:

    Hee Jot.
    Aller eerst geniet ook ik steeds van je verhalen. Maar weet dan niet wat ik erbij kan zetten. Iedereen geeft steeds al reacties. Maar deze blog is inderdaad wel heel vol verrassingen, dus vandaar een reactie van mij.
    Ik ben het met je eens dat hier in Nederland qua school weinig leuke dingen zijn en dat alles serieus moet. Volgens mij is het echt ontzettend leuk om een week te hebben zoals jij die gaat krijgen en met de gala's enzo. Omdat dat hier niet gebeurt, moet jij er nu extra van gaan genieten meid! En kei veel foto's gaan maken, voor jezelf voor later. All I can say is EnjoyEnjoy. En ik ga al je blogs lezen hoor! Liefs Jell

  • 20 Januari 2012 - 13:16

    Mieke:

    het is steeds fijn om je blogs te lezen, vooral als je schrijft dat je het naar je zijn hebt, alleen het zinnetjes ik wil niet meer terug, bevalt me niet.;) Daarvoor gaan wij je weer teveel missen. DIt is straks lang zat. Hoe is je softbaltraining, wordt je flink afgeknepen?? haha. We zitten met smart op foto's te wachten. Have fun en groetjes aan je familie daar. Dikke kus van ons xxxxxxxxxxxx

  • 20 Januari 2012 - 13:30

    Emily:

    Hey kom op titels kun je toch wel verzinnen? :P Ik zal eens opzoek gaan naar een leuk kaartje ^^
    xx

  • 20 Januari 2012 - 17:12

    Maaike-Anna:

    Hee Jottie! :D

    Straks ben je helemaal een hiphop chick geworden. haha. Inderdaad leuk dat je zoveel nieuwe dingen tegenkomt. Zet je waarschijnlijk ook wel aan het denken over NL>
    Het klinkt allemaal heel leuk daar in Louisville! Een tornado... impressive!
    Dat met die cijfers in het engels heb ik ook. Op dat gebied is het Engels veel logischer. ^^
    Fijn weekend en groetjes van de hele familie!

    xxx Maaike-Anna

  • 20 Januari 2012 - 22:54

    Ryanne:

    Hee jolanda,
    Nog even een berichtje voordat ik ga slapen. Het is bij jou gewoon nu nog maar volgens mij bijna 6 uur, je gaat zo denk ik pas avondeten, maf idee! Wat stom dat ze je niet van tevoren lieten weten dat je voor softbal eerst een papier moest invullen. Wel mooi dat je nu wel gewoon kan trainen:) Wat grappig dat je nu met hele andere muziekstylen te maken hebt, zal wel heel anders zijn dan hiero. Wat leuk dat je van Miss Nuss (ik las eerst Miss nuts, haha vrouw noten xD) te horen kreeg dat je talent hebt!:) zoals je allemaal verteld wat ze daar allemaal op/na school doen, klinkt het echt jammer dat wij dat niet hier in nederland hebben. Yeah je hebt afgerekend met het heimweemonster^^ haha nee fijn dat je haast geen last meer hebt van heimwee:) grappig dat je stroopwafels mee naar school had, en iedereeen ze zo lekker vond volgend pakketje maar weer stroopwafels meesturen^^ er gaan daar zo te lezen inderdaad aardig wat dingen anders dan in Nederland maar dat is ook erg leuk om mee te maken. Nou ik ga lekker slapen. Jij weltrusten voor straks! Ciao xxxx

  • 23 Januari 2012 - 11:22

    Lianne:

    Hey Jolanda,

    Heb van je moeder gehoord dat je mij wel "kent". Dus dacht, laat ik ook eens een berichtje achter...
    Ik vind je blogs geweldig om te lezen! Al die spannende en leuke dingen die je meemaakt te kunnen lezen en zo een beeld krijgen van hoe het daar in het verre Amerika is.. Ook ik ben blij dat je het naar je zin hebt en vooral dat je niet zoveel last meer hebt van heimwee (dat kan het genieten erg lastig maken).. Gelukkig is het probleem met je medi.verklar. opgelost en kun je vol aan de softbal..
    En gelukkig hebben wij hier in Nederland ook iets wat zij nog niet kennen, Stroopwafels :-).. Maar idd jammer dat wij hier niet zulke leuke scholen of lessen hebben, geloof dat iedereen dan met plezier naar school zou gaan..
    Wat ik erg jammer vind is dat je het helaas niet niet lukt om de foto's hier te plaatsen, maar goed je (ik) kan niet alles hebben denk ik dan maar.. Hahaha heb jij je broek dan ook bijna op de enkels, of is dat niet met hiphop..? Geniet van alle indrukken en van de leuke mensen die je tegenkomt!

    Wens je heel veel plezier!
    Groetjes Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 20829

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: