Nog meer nieuwe indrukken - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Nog meer nieuwe indrukken - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Nog meer nieuwe indrukken

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

16 Januari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Ik lig hier nu heerlijk in mijn bed, lekker een extra vrije dag =D. Een nationale weet ik veel dag haha.
Vrijdagavond ben ik behoorlijk ziek geweest, en zaterdag ook niet helemaal fit. We zouden zondag gaan schaatsen, en gelukkig voelde ik me goed genoeg om mee te gaan. Op dit moment ben ik toch niet helemaal fit. Nog steeds last van mijn buik. Ik hoop dat het snel overgaat aangezien ik morgen mijn eerste softbaltraining heb. Waar ik veel zin in heb.
Donderdag hadden we een early dismissial, wat inhoud 2 uur eerder thuis dan normaal. Soms kan school best wel leuk zijn =D. We hebben regels in de bus. Niet eten/drinken, geen dieren, handen binnenboord en geen lawaai. Nou donderdag was er dus een meisje die zat te eten in de bus. Een lolly maar toch. Dus de buschauffeur had een discussie met dat meisje. Ik volgde het niet helemaal omdat ik muziek luisterde. Maar op een gegeven moment kom ik in een wijk waarvan ik denk maar hier komen we nooit doorheen. En plotseling zie ik school weer. Dus mijn eerste ingeving was: oww toch niet eerder naar huis... =( Weer bij school, gaan inderdaad de deuren open en komt er een man in de bus. Wat bleek nou: we zijn speciaal terug naar school gegaan om dat etende meisje weer op school af te zetten. Nou ik was behoorlijk verbaasd kan ik je zeggen. Uiteindelijk dus wel lekker 2 uur eerder thuis.
1 van mijn doelen hier was/is om erachter te komen wat ik volgend jaar wil gaan studeren. Nu ik hier eenmaal ben zij er wel een paar dingen die mij heel leuk lijken. Schrik niet want het ligt heel ver uit elkaar.
Ik heb gehoord dat veel mensen mijn blog leuk vinden en er om moeten lachen en zeggen goh daar moet ze iets mee doen. Daar zit ik ook aan te denken: journalistiek. Of opvoedskundige en dan ook gericht op kinderen die problemen hebben of een strafblad. Of toch dramadocente. Zoals ik al zei ligt het heel ver uitelkaar. Maar het belangrijkste is dat ik een idee begin te krijgen.
Zaterdag werden de honden uitgelaten en helaas kwam er maar 1 terug. We hebben geen idee waar die andere is(coach) maar we hopen wel dat hij terug komt. Miss Lisa denkt dat iemand hem in huis heeft genomen, maar ik zou het niet weten. Zaterdagavond zat de andere hond in haar kooi te blaffen en te janken dat klonk zo zielig.
Ik vind het super om mail te krijgen maar ik hoop wel dat jullie snappen dat ik als ik s'avonds voordat ik naar bed ga pas antwoord. Aangezien ik overdag niet veel tijd heb en ook niet iedere keer met mijn ipad wil zitten.
Hoor net dat coach weer terecht is en ze zijn hem nu aan het ophalen. Eind goed al goed haha.
Het was voor mij heel leuk om de andere exchange studenten te ontmoeten. 2 komen uit duitsland en 2 uit noorwegen. Wat heel grappig was dat een duitser en ik hetzelfde hadden. I SO LIKE YOUR ACCENT. En wij allebei zoiets hadden van, ik heb helemaal geen accent. Maar ik denk dat ik tegen de tijd dat ik weer thuiskom wel een accent heb. Alleen dan andersom.
Ik weet, ik heb nog niet zoveel foto's maar dat komt nog.(waarschijnlijk ;D)
School blijft leuk. Vooral als je midden in de lesstof valt en jij wel de test haalt en andere niet. Wel heel maf is het contact tussen leraar en leerling. Ze zijn hier veel relaxder dan in nederland. Hier kun je echt lachen met elkaar en foto's laten zien. Bijna ieder klaslokaal hangt vol met foto's van de leraar.
Gister met Malcom meegeweest naar zijn cheerleaderpractice. En dat leuk om een keer te zien. En ze krijgen een uniform enzo, de meisjes waren schattig haha.
Heb helaas geen foto's van het schaatsen maar er komen wel foto's van de beroemde sloffen haha.
Gister tijdens het schaatsen liet doodles(de jongste we noemen haar zo) een fles met drinken vallen niet 1 keer maar ik geloof wel 3 keer. En de 3e keer ging het goed mis. Omdat de fles zovaak gevallen was en de dop er volgens mij niet goed opzat (en er zat prik in) begon de fles over haar heen te spuiten. Ze zat onder de pop(zoals ze het hier noemen) en ik zat achter haar dus ik moest rennen voor mijn leven en op goed geluk was ik niet nat =D
Hoop dat we vanmiddag naar de mall gaan wil graag warme laarsen voor in de sneeuw haha.
Met mijn heimwee gaat het gelukkig beter. Maar als je ziek bent wil je niets liever dan in je betrouwbare omgeving zijn. Heb er nu minder last van. Het is een lelijk monster en heb hem in ver weg gestopt haha.
Wat wel heel raar is dat jullie nu het eten al op hebben en het geloof ik 6 uur geweest is, en ik net een uur wakker ben.
Voor nu zeg ik weer goodbye
See you later
Liefs jolanda
Ps bedankt voor het proberen om mijn fiets op te sturen dat waardeer ik zeer maar ben bang dat ik het toch bij de bus hou en blijf lopen haha.

  • 16 Januari 2012 - 15:32

    Gerrie:

    Sorry Jaap. dit keer ben ik de eerste, haha. Hey Jolanda, fijn dat het zo goed bevalt op school. Het is nu 16.30 uur hier en de aardappels en het balletje gehakt staan op het vuur. Nog en half uurtje geduld en dan eindelijk weer eens een echte hollandse maaltijd...heeerlijk na al die inclusive kost. Mocht je last van je maag blijven houden, hier even een tip...eet potato chips en drink cola...kleine beetjes tegelijk...dat schijnt te helpen.
    XXX vanuit een koud, maar zonnig Hoogeveen.

  • 16 Januari 2012 - 15:34

    Maurice:

    nog beterschap en hoop dat je je snel weer beter voelt veel plezier daar xxxx en doe goed je best op de softbaltraining

  • 16 Januari 2012 - 15:51

    Joke:

    hoi, Jolanda, tja heimwee, das heel normaal hoor! vraag Charlot maar es naar haar ervaring met ziek zijn en heimwee.
    als ik jou verhaar daarover lees hoor ik haar ervaring ;-). geniet van de nieuwe ervaringen die je daar opdoet. en hou contact met het thuisfront, dan gaat t vast beter. leuk hoor die blog van jou! t schrijven gaat je idd goed af.
    PS Charlot en ik gaan ook naar miss saigon! daar was jij toch ook geweest met je ma en Baukje? ik heb er zin in!

    groeten Joke

  • 16 Januari 2012 - 15:59

    Ryanne:

    Hee Jolandaaa, Geniaal dat de schoolbus serieus gewoon terug rijdt om dat meisje af te zetten haha. Balen dat je zo ziek bent geweest:( maar weer snel helemaal beter worden:) Fijn dat je nu wel ideeën krijgt wat voor studie je wil gaan doen! Vet zielig dat prada (zo heette de andere hond togh, als je het zo schrijft:P) in haar kooi zat te janken en te blaffen maar wel weer tof dat coach weer terug is. Leuk dat je ging schaatsen met de andere exchange studenten. Ben benieuwd of je een accent hebt als je terug komt ^^ Grappig dat je daar een heel ander contact hebt met de leraar dan in nederland, dan lijkt me dat ik Amerika togh leuker:p hahah beter dat je niet nat bent geworden^^ Mooi dat school leuk blijft:) Heb je eigenlijk al veel toetsen gehad? Leuk dat je met malcom mee bent geweest naar cheerleaderpractice. Fijn dat het met de heimwee ook weer beter gaat:). Nouw geniet nog van je dag, ik ga over 5 minuten avond eten haha. Ciao xxx

  • 16 Januari 2012 - 16:35

    Amber:

    heeeeeeeeeej Jolanda

    dat is niet zo mooi dat je heel erg ziek bent geweest!!!
    hopelijk ben je voor de softbaltraining weer helemaal beter!!!

    xx Amber

  • 16 Januari 2012 - 18:08

    Saskia:

    Heey zussie,

    Ik ben blij dat je je weer wat beter voelt en dat je gewoon mee kon schaatsen. Wat apart dat zo´n buschauffeur helemaal terugrijd om dat meisje terug te brengen.
    Hier in Nederland is het koud, vanacht heeft het zo erg gevroren dat de vaart helemaal dicht gevroren was.
    Ik wens je veel plezier morgen op school en suc6 bij je eerste softbaltraining.

    Veel liefs Sas.

  • 16 Januari 2012 - 18:31

    Mama:

    He meis lekker een dagje relaxen vandaag... Ik ben erg blij dat je je weer beter voelt...ik wou zaterdag wel door de laptop heen kruipen om ff bij je te zijn maar gelukkig weet je je ook hier weer door heen te slaan...trots....Ik vindt het idd ook heel raar om op staan en te weten dat jij er nog niet zo heel lang in ligt, maar ik kijk niet meer zo vaak op de klok hier die op jouw tijd staat haha.
    Morgen lekker de 1e training...ben benieuwd wanneer je je 1e homerun slaat haha. De sloffen zijn skattig hihi.
    O ja dat ben ik zaterdag vergeten te zeggen maar vindt t super dat je je 1e groene sticker hebt verdiend :-) He meis, succes deze week, doe je gastfamilie de groeten en spreek en lees je weer...love you xxx mama

  • 16 Januari 2012 - 18:50

    Mieke:

    hee meissie, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk voel je je zelf helemaal weer fit en kun je een goed figuur slaan tijdens softbal. Ben heel benieuwd hoe zij daar trainen. Je zult vast spierpijn hebben de volgende dag, haha. Wat heerlijk al die onbelangrijke, maar toch vrije dagen, op deze manier wil ik ook wel weer naar school, ;) Heel veel plezier en groetjes aan de familie. Dikke kus van ons xxxx

  • 16 Januari 2012 - 20:05

    Marcel:

    He jolanda,
    Heb weer met veel aandacht je blog gelezen, vind het fijn elke keer weer.
    Denk er eens over na om meer te schrijven, en wie weet wordt je nog een schrijfster. Dikke tut ut Fryslane

  • 23 Januari 2012 - 18:52

    Jaap:

    Hej skaat (:
    Sorry dat ik niet eerder had gereageerd maar heb het zelf ook wel druk met dingen.... Ik vind het echt top om te horen dat je het naar je zin hebt(nogmaals) en met dat accent en ik ben ook nog es bang dat je beter in engels word / bent(inmiddels) dan mij^^
    En als ik jou was qua keuze kan je het best drama docent zijn, cuz that's what you do best xD

    Xxx missyouuu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 20826

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: