Week 2 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

11 Januari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

So much to tell en dat alweer na een paar dagen. Waar zal ik mee beginnen??
Nu toch wel last van heimwee maar alleen als ik op bed lig of niks doe. Maar dat is ook wel logisch. Dat wil niet zeggen dat ik het niet naar mijn zin heb, want het is hier nog steeds superleuk ^^.
Begin al te wennen aan school. Alleen het vroege opstaan is klote haha. Hoorde vandaag dat ze lessen als koor, gitaar leren spelen, piano leren spelen hebben. Dus ik baalde nogal, want dat had ik graag gehad in ieder geval gitaarles. Zal wel even naar Miss hodge om te kijken wat mogelijk is. Of ik kan iemand vragen om me het te leren... Ik zal wel zien.
Er is zoveel wat ik wou vertellen maar nu weet ik het niet meer.
Ojaa iedereen hier draagt huissloffen behalve ik, ik loop hier altijd rond op mijn zwarte sokken. Dus zondagavond kwam Miss Lisa thuis met zwarte huisloffen en met de tekst: I NEVER EVER WANT TO SEE THOSE BLACK SOCKS AGAIN!!! haha dus nu iedere dag braaf na school de schoenen uit en de sloffen aan.
Ik ben nu helemaal gewend aan school en aan het gezin eigenlijk al aan Amerika.
Al doen ze hier de dingen wel anders, ik kan beter zeggen ze doen ze anders dan ik het zou doen. Maar goed ik bemoei me er niet mee.
Ongeveer iedere 2 week komt er een schoolkrant uit. Ik bewaar ze en neem ze mee naar Nederland dan kan iedereen die dat wil ze hier lezen. De lerares die ik heb voor de schoolkrant zei vandaag: jeej Jolanda is good!
Heb ook de lerares Frans ontmoet. Ze zei: are you who I think you are? Dus ik zei: the exchange student? Yes. Ooh Nice to meet you I teach french. Ze vroeg me of ik mijn naam wou opschrijven en waar ik vandaan kwam en of haar leerlingen op onderzoek uit mochten. Prima. Iedereen die ik hier ontmoet, leraren, zeggen ooh the exchange student? Zo was ik laatst al op de 2 etage terwijl dat normaal nooit mag en een leraar zei: you cant be up here, only after the 1th bell rings. Dus ik uitleggen dat ik nieuw was en het dus niet wist. Toen zei hij: are you the exchange student? Yes. Ooh nice to meet you.
Zo grappig, dat ze zo reageren.
Heb ook besloten wat ik ga doen na school. Het word maar 1 ding want heb het van maandag tot donderdag. En als iedereen dit leest denken ze WAT?!
Ik ga bij het meisjes softbalteam. We trainen op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Dus ik kan helaas niks anders doen. In ieder geval nu niet. We trainen zoveel omdat we goed willen worden, en zodra we beter worden dan komen er denk ik minder trainingen maar het maakt mij niet zoveel uit. Ik zal kijken of ik nog wat op vrijdag kan doen.
Het was voor mij ook onverwacht want ik wou voetbal spelen maar ik vind dit ook leuk om te doen dus koos ik dit. Als ik daarvoor wat anders moet opgeven het zij zo.
Zo leuk 1 week lang krijgt iedere dag een andere dresscode. Wat ik daarmee bedoel is dat je dan bijvoorbeeld in je pyama naar school mag komen, of als nerd of whatever. Ik gok dat het de week voor homecoming is. Homecoming is 7 februari. Maar als het zover is zal ik veel foto's maken en ze op Facebook plaatsen.
Art is echt zo leuk. Zijn nu bezig met weven en maak en tas in de kleuren van de Nederlandse vlag. Zodra klaar--> resultaat op Facebook ;).
Engels is nog steeds saai maar goed. In theater gaan we een stuk maken of in ieder geval: iedereen schrijft een monoloog of een scène. Ik heb gekozen voor de monoloog en je draagt het sowieso voor de klas voor en diegene die willen mogen het ook voor de hele school? en familie doen. Ik weet nog niet precies hoe en wat.
Vandaag met Essence naar de bank geweest om haar cheque te innen maar dat kon nergens dus voor niks een halfuur heen en een halfuur terug gelopen. Ik vond het niet zo erg maar Essence... ik citeer: we walked to hell and back. Essence vond het niet zo leuk!
Ik mis mijn fiets. Wil wel weer een keer fietsen, in plaats van met de schoolbus. Wie zendt mij mijn fiets??
Gister naar de "supermarkt" geweest. En mann dat is big. Het is wat bij ons de makro is. Alles 20 keer zo groot. Wel hadden ze cd's en boeken helaas is alles in het Engels en de dvd's zonder Nederlandse ondertiteling. Maar boeken in het Engels zijn ook wel leuk.
Best wel raar hier zijn al allemaal films uit en te koop en in Nederland zijn ze nog niet eens uit.
Heb ook een keer schoollunch gehad maar dat doe ik niet weer. Veel te scherp. Iedereen of nouja bijna iedereen houd van spicy en hot ik dus echt niet. Ik zie net dat het kouder gaat worden, dus misschien binnenkort wel een snowday =D. Heb nu maandag vrij waarom?? Geen idee. Heb wel vaker een dag vrij. Vind ik niet erg.
Ik hoorde dat jullie van mijn blog genoten, dat is fijn om te horen en zal proberen(met de nadruk op proberen xD) om te blijven bloggen. Moet wel lukken.
Voor nu vind ik het wel weer genoeg.
See you later.
Liefs Jolanda

  • 12 Januari 2012 - 05:24

    Jaap:

    Nou wat een verhaal zeg, ben blij dat je het naar je zin heb en vind het ook cool dat je bij het softbal team gaat! Nou ja wat moet ik verder zeggen, ik denk niet dat jij in het huis koude voeten meer gaat krijgen^^
    Veel plezier ik moet nu gaan... En doe ze de groetjes xD
    Xxx Jaap

  • 12 Januari 2012 - 06:17

    Sjouke:

    Hahaha, wat grappig om te horen mevrouw de exchange student! Je bent een soort celebrity.
    En ik moet zeggen dat ik erg heb gelachen om de zwarte sokken :D
    Geniet van alle vrije dagen en de snowdays die nog komen, dan heb je meer tijd om te fietsen, als we het voor elkaar krijgen om je fiets op te sturen :P

  • 12 Januari 2012 - 06:25

    Sjouke:

    We hebben gekeken,.. maar hij past niet in een envelop :(

  • 12 Januari 2012 - 06:34

    Baukje:

    Wat weer heeeeerlijk om je blog te lezen! Heb er van genoten.
    Die jongens van mij zijn er steeds vroeg bij, dus ik wou niet achterblijven :D
    Blijven genieten lieverd, wij genieten mee vanaf hier!
    Dikke tût van buurvrouw Baukje en heel veel knuffels...........

  • 12 Januari 2012 - 08:50

    Laura:

    Wat ontzettend leuk allemaal, wel blijven bloggen, al is het maar 1x in de week. Kan er namelijk heerlijk om lachen en van genieten.! Hele dikke kus van je familie uit grootegast

  • 12 Januari 2012 - 09:45

    Anne:

    Heeft ook niemand daar in de buurt een mountainbike? Ik kan proberen een vouwfiets te sturen! Maar denk niet dat dat lukt ;). Iig Have fun! :)

    Xx

  • 12 Januari 2012 - 11:22

    Mieke:

    hee joppie,
    super gaaf man, softbal. Ga je dan ook wedstrijden spelen, dan krijg je zo mooi pakkie aan. Super dat je het nog steeds naar je zin hebt, alleen jammer van de heimwee, maar ja daar heb je je heimweeboek voor, of krijg je dan nog meer heimwee. Heel veel plezier, de groetjes aan de familie en een dikke kus van hier xxxx

  • 12 Januari 2012 - 13:33

    Mama:

    haha ...ja heb eerst weer hardop gelachen, hadden we nou toch maar niet je toffels uit de koffer gehaald, maar vindt t een supergrap van Miss Lisa.(foto vd sloffen!!!) Heimwee is lastig, hebben we hier ook last van, heb t met Sas regelmatig over jou, maar gelukkig ben je niet vaak alleen en hoef je maar 1 keer per dag te gaan slapen dus heb je meer tijd om leuke dingen te doen dan met je heimwee te dealen. Komt echt wel goed, anders denk je maar aan mij als ik een mopperbui heb hihi. Softbal is echt superleuk, en ben benieuwd naar je outfit. Wou de franse docent jou graag les geven ( of lijkt ze op Men Nijp) Leuk dat iedereen zo op jou reageert. En wat een mazzelkont, zomaar een dagje vrij, dat hebben wij hier niet. Ben ook erg benieuwd naar je bijdrage in de schoolkrant, goed bewaren hoor.... Ik hoop voor jou dat je nog iets kunt met gitaarles ofzo. Ik lees het wel weer in de volgende blog, waar wij idd enorm van genieten. Morgen nog ff naar school en dan lekker lang weekend meis....
    Love You xxx mama

  • 12 Januari 2012 - 14:28

    Jaap:

    Had vanochtend niet veel tijd maar dat heb ik nu wel, maar wou de 1e zijn die reageerde^^
    Ik vind het leuk dat jij de beroemde exchange student bent.... Moet je maar gebruik van maken zou ik zeggen^^
    Ik hoop ook voor je dat je lekker in de sneeuw naar school mag, want de kans is klein dat wij dat krijgen....
    En dan heb ik nu alweer zin in je volgende blog!
    Xxx tût Jaap

  • 12 Januari 2012 - 18:17

    Seline:

    Haay, nice dat je het zo naar je zin hebt in Amerika en dat je alleen heimwee hebt als je niks doet. Mooi bezig blijven dus! maar met vier keer in de week softbal moet dat wel lukken (superleuk trouwens!). Succes met je sloffen=]
    Liefsxx

  • 12 Januari 2012 - 18:36

    Marcel:

    Hello joppie,

    Gisteren in Belgie dacht ik zou er weer een bericht zijn jou, thuis gekomen geen moet meer gehad om te kijken.
    En vandaag yes een bericht, ben begonnen met lezen en zat zo in jou verhaal dat mijn eten bijna aangebrand is, nu zal jij wel denken hij is blond haha.
    Heimwee is.........ken dat ik ben op jou leeftijd alleen na Griekenland geweest en toen speelde dat woord van 7 letters ook bij mij.
    Maar is wat je mama zegt"je slaap maar 1 maal in een etmaal en geniet van de momenten dat je luikjes open zijn.
    Maar je mist je fiets, moet ik hier toch maar ff actie ondernemen, als iedereen die voor mij gereageerd heeft nu een onderdeel opstuurt dan past het in een envelop haha.

    Zie uit na je volgende Blog

    Dikke tut en knuf

  • 12 Januari 2012 - 22:00

    Emily:

    Weer een leuk verhaal :)
    Ik moet bekennen... dat ik wel jaloers op je ben! xD
    Oooooo slecht van me
    Ik kijk uit naar je nieuwe verhaal/avontuur :P

    xx

  • 12 Januari 2012 - 22:41

    Ryanne:

    Haha, geniaal die pantoffels^^ Oeeh je bent dus lekker bekent op school haha:P Leuk dat de schoolkrant zo vaak uitkomt, ben benieuwd wat je allemaal al hebt geschreven en gaat schrijven. Jammer dat je heimwee hebt, maar dat komt vast wel goed;) Super tof dat je bij het softbalteam zit! Softballers hebben wel een coowl outfit aan. Ze zijn daar geloof ik wel makkelijk met dagen vrij geven, als ik lees wat je verteld hebt, vandaag al eerder vrij:) beterr:P Nou morgen maybe nog een dagje en dan heerlijk lang weekend, enjoy!! Xxx Ryanne

  • 13 Januari 2012 - 15:22

    Amber:

    zal ik dan maar een keer je fiets opsturen??? xxx

  • 13 Januari 2012 - 18:37

    Marcel:

    He jolanda,

    Jij kan volgens mij nu een fietsen handel begingen, "Jo the fiets shop" maar dan wel van Batavus ut Fryslane.Hoop niet dat je het doet want we zien je graag terug maar dan wel pas als de zomer hier begint.

    Lieve groet ut Noordwolde

  • 14 Januari 2012 - 19:52

    Oma En Opa Bekius:

    Hallo Jolanda,

    Bedankt voor jou blog we hebben er van genoten. Hier is alles oke. Fijn dat er zo veel mensen reageren op je blog. Wij zijn blij dat je het naar de zin hebt bij je gastfamilie en ook op school. Leuk dat de Fransr lerares belangstelling voor jou toonde en ook haar leerlingen er in betrok. Het is best veel trainen in het softbalteam goed voor de lijn meid. Het duurt nu een aantal weken voor we weer reageren We gaan nl. de sneeuw in naar Oostenrijk. Veel liefs en de hartelijke groeten opa en oma Bekius

  • 15 Januari 2012 - 14:17

    Harm & Karin:

    Hey Exchange student!!

    Wij hebben vandaag de blogs van je gelezen en zien dat je het naar je zin hebt daar. Heimwee lijkt me vrij normaal en gaat vast wel over!! ("Ja fast!" volgens Harm :D). Ga lekker door met schrijven, dan kunnen wij je volgen. De uitnodiging voor Facebook komt eraan, dan kunnen wij ook van de foto's genieten!!

    Groetjes en tot lees's (?)....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 20830

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: