Eerste schooldag - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

07 Januari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

De eerste schooldag zit er alweer op.(en de tweede en de derde)
Toen ik eindelijk in het systeem stond en mijn rooster was gemaakt, kreeg ik een rondleiding door de school. Ik wist meteen dat ik ging verdwalen haha.
Ik ontmoette mijn docenten ook meteen en daarna ging ik naar mijn eerste les: journalistiek of eigenlijk the newspaper.
Ik heb maar 5 classes zoals ze dat hier noemen, en iedere dag is hetzelfde. Waar ik nogal aan moet wennen.
De lessen zijn 70 minuten, en het lijkt erg lang maar het is zo voorbij.
In mijn eerste period heb ik Amerikaanse geschiedenis, dan newspaper, art, theatre en als laatst Engels.
Ik vind alle lessen leuk behalve Engels. Want het is aan het einde van de dag en voor mijn gevoel duurt het eeuwig. Art vind ik geweldig, we tekenen niet alleen maar we maken ook dingen. Maandag beginnen we met een nieuw project.
In het begin was ik best wel nerveus want ik kende niemand en wist niet hoe ze daar waren. Het verbaasde me hoe aardig iedereen was, en ze stelden veel vragen. Veel mensen zeiden hey i like your accent. Ook heb ik al wat vrienden gemaakt, en ze waren van ooh je moet dit doen en misschien kunnen we een keer afspreken dus dat was wel tof.
Waar ik wel van baal is dat ik de activiteitenlijst nog steeds niet heb, en ik heel graag een in een club wil maar ik west niet welke. Dus maandag maar weer terug naar diegene die het zou regelen.
Mij is verteld dat het voetbalseizoen al gestopt is, maar ze waarschijnlijk wel weer gaan trainen dus dan ga ik dan gewoon heen.
Voorderest weet ik nog niet waar ik bij ga.
Ik maak echt altijd wel wat mee. Zo ook bij mijn eerste keer in de schoolbus. Ze hadden mij verteld dat ik op tenny avenue moest staan. Dus ik ben op een hoek gaan staan. Toen ik mijn bus zag wou ik instappen, maar de buschauffeur zei dat ze informatie nodig had(die ik niet had) en dat de stop voorbij de straat was. Dus ik zei okee dan ga ik daar staan. Maar ik kon niet oversteken want er reden veel auto's dus moest ik wachten. Maar voor ik de straat kon oversteken reed de bus weg terwijl ze wist dat ik mee wou. Dus ik ben daarna maar weer terug gegaan naar het huis en toen werd ik gebracht.
Wouden we vragen hoe het zat, zeiden ze dat ze niks met de bussen te maken hadden en dat we maar even moesten bellen. Dus dat heeft miss lisa gedaan.
Terug mocht ik wel meerijden en vandaag ging het goed =D.
Ik schrijf ook voor de schoolkrant: my life as an exchange student.
Ik hoop dat iedereen het leuk vind. Ik vind het in ieder geval leuk om te doen. Het is nu 00.14 en ik ben echt zo moe nu maar ik wil dit afmaken. Dus dat doe ik dan ook maar.
Bijna iedereen op school draagt een schooltrui dus ik heb er ook 1 gekocht(zie facebook). Er staat iroquois high school op en het logo. Ook hebben ze t-shirts en vesten. De vesten vond ik lang niet zo mooi dus ging ik voor de trui.
Ik kan nog steeds niet de naam van de school uitspreken oeps.
Ze hebben hier soms gewoon een dag vrij, er is dan niks bijzonders ze hebben gewoon vrij.
Helaas kon ik niet in de redactie van de schoolkrant want dat was in 5th period en dan had ik Engels en dat is verplicht dus geen jaarboekredactie voor mij helaas.
Maandag weer naar school. Heb er wel zin in.
Voor nu is het weer genoeg.
Ga nu lekker slapen.

See you next time.
Liefs jolanda

Ps ben niet verdwaald maar loop regelmatig de verkeerde kant op

  • 07 Januari 2012 - 10:03

    Mama:

    haha ik denk dat je er geen idee van hebt hoe leuk het voor ons is om jouw blog te lezen, ik moet er soms erg om lachen....ik zie je helemaal de verkeerde kant op lopen :-) super dat je het naar je zin hebt en dat je al vrienden hebt gemaakt. Dus toch met de schoolbus. Ons plaatje van het meisje in schooluniform, vlechtjes en lunchzakje wachtend op de schoolbus begint steeds meer te kloppen hahaha. Moet je lang met de schoolbus?? Jammer dat je niet in de redactie komt. Kun je de schoolkranten bewaren...of op je site zetten ofzo. Ben erg benieuwd naar de stukjes die je daar voor schrijft. Zit met smart te wachten op nog meer foto's van je omgeving, de school en de mensen die je ontmoet. Maak je ook foto's van alles wat je maakt bij Art!! Ik mis je maar geniet aan de andere kant met volle teugen van alles wat jij doet aan de andere kant van de grote plas. Je hebt al heel wat nieuwe dingen meegemaakt en ben er supertrots op dat je het allemaal voor elkaar krijgt!!! Hoop dat je snel kunt beginnen met je naschoolse activiteiten. Geniet met volle teugen meissie....love you...mama xxx

  • 07 Januari 2012 - 10:47

    Mieke:

    hee meissie, wat heerlijk om je blog te lezen en dat het allemaal zo goed gaat. Jammer dat je niet in de redactie zit van het jaarboek, komt er wel een foto oid in te staan van jouw, dat wil je zo graag. Ik heb de trui gezien, gaaf. Is het een honde- of wolvepoot?? Ga zo door en een fijn weekend. Dikke kus van ons allen xxxxxxxxx

  • 07 Januari 2012 - 11:00

    Jaap:

    Haha dat is allemaal wel heel leuk jah! Dat verdwalen dat komt ook wel weer goed net als die regeling met de bussen enzo. Maar als je vaak hetzelfde hebt word het dan niet eentonig? Verder nog veel plezier en ook met die activiteiten aan het eind van de dag! En ik zou ook zeker eens met je nieuwe vrienden afspreken! Ik wacht met smart op een nieuwe blog! Xxx Jaap

  • 07 Januari 2012 - 11:12

    Sjouke:

    Ik ben zo blij voor je dat je zo snel vrienden maakt :D
    Er is absoluut geen twijfel mogelijk dat jij een geweldige tijd tegemoet gaat op die school! En ik moet zeggen, vakken zoals Newspaper en Theatre klinken echt awesome.
    Ik lees graag weer zo'n leuke blog :D
    ~XXX~

  • 07 Januari 2012 - 15:11

    Ryanne:

    Hee, Had je blog al op bed gelezen maar toen moest ik m'n bed uitkomen dus reageer ik nu:p Weer een leuke blog om te lezen! Wat een leuke vakken heb je allemaal behalve engels:p Jammer dat je niet bij de redactie van het jaarboek zit, maar wel leuk dat je dan wel voor de schoolkrant schrijft. Ik zie het net als je moeder voor me hoe jij de verkeerde kant oploopt in school haha. En hoop ook dat je snel kunt beginnen met de naschoolse activiteiten! Leuk dat je ook al vrienden hebt gemaakt! Xx

  • 08 Januari 2012 - 17:19

    Opa En Oma:

    Hoe is het meid ben je al helemaal gewend. Hoe gaat het op school en hoe zit je uniform. Heb je al veel contact met de meiden van je klas. Via mama horen we ook wel hoe het met je gaat. Tot de volgende keer.
    Groetjes van opa en oma xxx

  • 08 Januari 2012 - 19:25

    Marcel:

    He Jolanda,
    Blij te horen dat jij het na je zin hebt in de USA. Vond het fijn je samen met Ryanne afgelopen vrijdag te hebben gesproken via Skype. Is wel gek jij daar en wij hier en elkaar toch live zien.
    Geniet er van en ik kijk uit na je volgende bericht.
    Dikke Tut ut Fryslane

  • 09 Januari 2012 - 20:45

    Emily:

    Hey Jootje
    Klinks alsof je het erg naar je zin hebt :D Eet je niet dood daar aan fast food hea? Nog de beste wensen ;o En hopelijk spreek ik je wel een keer op skype~
    xx

  • 09 Januari 2012 - 21:22

    Marijke:

    Hi Jo!
    Klinkt super gezellig!
    Krijg je ook toetsen?
    xx en Veel succes :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 20827

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: