De eerste paar dagen. - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen. - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen.

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

03 Januari 2012 | Verenigde Staten, Louisville

Zo mijn eerste dagen in Amerika zitten erop.
Veel nieuwe dingen.
Vrijdag had ik een megajetlag. Het liefst bleef ik de hele dag op bed. Was misselijk, moe en emotioneel. Vrijdagavond gingen we naar vrienden van Miss Rose. Wat voor mij allemaal nieuw was, ze luisteren daar muziek en zo hard dat je niet normaal met elkaar kunt communiceren.
Gelukkig was zaterdag de misselijkheid zo goed als weg en was ik niet meer zo emotioneel alleen de vermoeidheid was er nog.
Zaterdag heb ik niet zoveel gedaan. Wat in de buurt rondgekeken en wat blijkt de McDonald's en de KFC zitten op loopafstand. Als ik buiten ga staan kan ik ze zien. Ook zit er een wallgreens een soort van supermarkt vlakbij.
Rond 6 uur op Skype met moeders en zusters om hun gelukkig nieuwjaar te wensen, was heel hectisch maar wel leuk.
S'avonds gewacht tot 12 uur en het nieuwe jaar ingeluid met de familie. Daarna snel op bed want ik was best wel moe.
Lekker uitgeslapen op zondag. Niet veel gedaan. Gister(maandag) naar the mall gegaan voor mijn schooluniform. Ik dacht daar is een speciale winkel voor waar je dat kan kopen en waar je een trui of jas van de school kan kopen nou niet dus. Ik moest gewoon in de winkels kijken naar specifieke dingen, en als je ooit met mij geshopt hebt weet je dat ik heel kieskeurig ben. Het heeft dan ook wel even geduurd maar uiteindelijk heb ik gevonden wat ik zocht.
Ook heb ik mijn nagels laten doen. Dat stond al jaren op mijn lijst to do en nu gedaan voor het eerst, en waarschijnlijk voor het laatst. Ze zijn veel langer en ze irriteren en doen soms pijn dus waarschijnlijk gaan ze er over 2 a 3 week weer af.
Toen nog wachtend op Miss Rose. Dus gingen we maar even op een bank zitten. Terwijl we daar zaten kroop Bryson naar mij over essence heen haha.
Toen nog ergens gegeten en weer naar huis.
Ik snap nu ook waarom veel mensen in Amerika overgewicht heeft. Op iedere hoek van de straat zit wel een fastfoodketen. En ik heb nu al 3 keer daar gegeten.
Toen ik iedereen net ontmoet had was er wel wat verlegenheid maar die was snel weg.
Ik kan het met iedereen goed vinden. Wat ik fijn vind. En ik heb veel gemeen met Keisha. Wel moet ik soms moeite doen om ze te verstaan.
Ze lachen hier heel veel om de kleinste dingen. Dus er is veel vrolijkheid in huis maar ook veel lawaai.
Ze hebben hier alles veel en veel groter, waar ik mij steeds over blijf verbazen. Zoals de bakken ijs die kunnen net zo normaal zijn als in Nederland maar ze kunnen ook superhuge zijn. En niet te vergeten alle andere soorten dingen die ze hier hebben zoals snoep enzo. Ze hebben allerlei verschillend soorten snoep die wij in Nederland niet hebben dus ik ga er maar een paar uitproberen.
Iedereen wil foto's zien van mijn schooluniform maar het is niks bijzonders gewoon een zwarte/donkerblauwe/witte broek (je mag kiezen) en een shirt met kraag in 1 van die kleuren en een vest ook in die kleuren maar als jullie graag een foto willen dan kan dat hoor.
Ik plaats alle fotos op facebook omdat het niet lukt met de site.
Het is nu bijna 6 uur en ga er zo maar uit. Klaarmaken voor de eerste schooldag en hoe excited ik ook mag zijn, vind ik het ook best wel eng.
Nou tot zover school. Was daar om 7.40 en gingen weer weg rond 10 uur. Wat bleek het systeem lag eruit en ze konden niks invoeren dus niks doen voor mij. Ik moet morgen terug komen en dan beginnen mijn lessen echt.(hopelijk)
Wat wel leuk is aan school is dat het maar duurt tot 14.20.
Daarna beginnen de naschoolse activiteiten. Ik weet nog niet welke ik ga doen maar zit te denken aan voetbal en in de redactie van het jaarboek.(waar ik waarschijnlijk ook ik kom =D) Ik zal wel zien wat ik ga doen.
Voor ik het vergeet aan iedereen happy newyear.
Voor nu is het weer genoeg.
See you next time.

Bye,
Jolanda

  • 03 Januari 2012 - 16:43

    Jaap:

    Ooow vind het mooi dat het een vrolijke familie is joh! Wel leuk dat je eigenlijk maar tot 14:20 school hebt en als je geen naschools iets hebt ben je lekker vroeg vrij! Ik wacht op nieuwe blogs van je en lees ze wel meteen! Xxx Jaap

  • 03 Januari 2012 - 17:25

    Henk En Baukje:

    Wat super om te lezen dat het goed met je gaat! Lekker genieten meid! We wachten vol smart op je volgende verhaal... XXX

  • 03 Januari 2012 - 17:34

    Sjouke:

    Ik ben bijna verbaast hoeveel Louisville voldoet aan een stereotype Amerikaanse stad :)
    Maar wat fijn om te horen dat je er helemaal bovenop bent, na die lange reis. Hopelijk ben je er snel over uit welke naschoolse activiteit je kiest :P
    ~xXx~

  • 03 Januari 2012 - 17:44

    Anne:

    Haha... Zo te lezen ben je er dus al helemaal achter dat ze in Amerika echt wel even iets anders leven dan hier in Nederland;). Is wel apart he als je daar dan voor het eerst komt en je al die enorme dingen ziet! Maargoed het went ook wel snel! En het is echt super om te lezen dat je het daar al zo naar je zin hebt. Succes op school! :D.

    -xx-

  • 03 Januari 2012 - 18:37

    Saskia:

    Heey zussie,

    Allereerst de beste wensen voor 2012 :p. Ik ben blij dat het beter met je gaat en dat je het goed kunt vinden met je gastgezin. Hier gaat alles prima, mama is aan het klussen bij Peter dus het is best saai thuis alleen. Morgen ga ik weer stage lopen, en dat word leuk want het is hier echt rotweer. Ik hoop dat het bij jou beter weer is.
    Dus morgen de echte grote dag. Weet je al wat voor vakken je wilt gaan volgen? Echt super tof dat je misschien in de redactie van het jaarboek komt, dat lijkt me echt wel kicken. En een schooluniform, das ook eens wat anders :p.
    Nou, ik wens je ontzettend veel plezier en succes op je eerste echte schooldag en hou ons op de hoogte.

    Liefs Saskia.

  • 03 Januari 2012 - 18:39

    Opa En Oma Bekius:

    Hallo Jolanda,

    Allereerst de beste wensen voor 2012. Veel liefde en gezondheid wensen wij jou toe. Bedankt voor het verslag van 3 januari 2012.
    De hartelijke groeten van ons Opa en oma Bekius. xxxxxxxx

  • 03 Januari 2012 - 20:36

    Mama:

    He meis, das een heel verhaal, wat een indrukken en wat veel nieuwe dingen. Alles is in Amerika is groot en enorm, het is maar goed dat hier in Appelscha geen KFC om de hoek is want dan wist ik het wel.
    Ik heb vandaag regelmatig aan je gedacht omdat ik dacht dat je op school zat,...was je lekker vrij, mazzelkont:p nou ja heb je in ieder geval de school even gezien en je uniform aangehad. Mag je 2 buitenschoolse activiteiten doen?? De 2 die je tot nu toe hebt uitgezocht passen wel bij je. Dus Bryson is gek op jou...?? Dat verbaasd me niets :-)
    Ik ben blij dat je je weer beter voelt, wat een jetleg al niet met je doet. Vindt t superleuk om je blog te lezen.
    Kben net thuis, Uncl P beult me helemaal af ;-) maar gelukkig krijg ik hulp van T Mieke. Nou morgen is t weer vroeg dag want er moet nog ff doorgeklust worden. Succes morgen op school en doe de groeten aan je gastfamilie. Love You xxx mama

  • 03 Januari 2012 - 22:08

    Ilse:

    Veel plezier morgen met je echte eerste schooldag!
    En een gelukking nieuwjaar!
    Ik blijf je berichtjes volgen!

    Liefs Ilse

  • 04 Januari 2012 - 17:31

    Mieke:

    Super dat je je weer happy voelt. Nu volop geniet en ons op de hoogte houden van je 'wilde' advonturen.
    Niet te veel snoepen, je hebt zo hard gewerkt om alles er af te lijnen.
    Als je voetbalteam nog een masseur nog heeft, laten ze me maar ff bellen. Have fun om school. Dikke tuut.

  • 06 Januari 2012 - 16:47

    Ryanne:

    Hee,

    Fijn dat je je nu weer goed voelt:) En fijn dat je het goed kan vinden met je gastgezin! Toch wel een schooluniform dus, zal wel heel anders zijn dan hier op school. Zou leuk zijn als je in de redactie van het jaarboek komt en bij het voetbal! Bryson is volgens mij echt een schatje:) Lekkerr een mac en KFC vlakbij ^^ Nou geniet ervan!

    Xxx Ryanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Louisville

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 20828

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: