Het begin. - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu Het begin. - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jolanda Veen - WaarBenJij.nu

Het begin.

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

09 November 2011 | Nederland, Nieuw Appelsga

Zo... En wat voor opleiding ga jij volgend jaar doen??
Euhm goede vraag volgende als je het mij vraagt. pfff wat heb ik vaak geswitched en weer geswitched. Wat ik eigenlijk wou(conservatorium) is helaas niet gelukt :( maar goed wat dan ik had werkelijk waar geen idee dus maar opzoek. Ik ben bij verschillede opleidingen geweest: Modeontwerper, Kapster, nog 2 jaar vwo(wat niet kon aangezien ik geen wiskunde had in havo), en naar een opleiding die je helpt een opleiding te vinden. Ik dacht dat moet ik hebben een opleiding die mij helpt een opleiding te vinden. Vol goede moed, want ik had haast geen hoop meer, ging ik naar Heereveen Op gesprek. Uiteindelijk kwam eruit dat zij gestopte havo-leerlingen helpen en mavo-leerlingen met een diploma, en ze voor mij eigenlijk niks kunnen doen aangezien ik toch liever naar het hbo ga. Wat nu? dacht ik leerplichtig ben ik niet meer maar een heel jaar werken daar heb ik toch niks aan. Toen bedacht ik me wat als ik nou een halfjaar naar het buitenland ga daar studeren high school of zoiets en daarna in nederland een opleiding. Tja dat wil ik wel super graag maar hoe zeg ik het mijn moeder. Eenmaal thuis hebben we gepraat over wat nu en zei mijn moeder dan ga je maar een jaar werken en uitzoeken watje wil. Maar mam ik kan ook een jaar/halfjaar naar het buitenland gaan om daar te leren. .... jaa euhm nou zoek de mogelijkheden maar op en zo is het balletje gaan rollen. Allerlei sites bezocht van waar, hoe, wanneer etc. Uiteindelijk heb ik me ergens ingeschreven maar was eigenlijk al te laat. oeps... kon toch nog op gesprek oww ik was zo blij. na het gesprek was al veel duidelijk ik moest echt heel snel zijn om de benodigde informatie bij elkaar te zoeken en op te sturen de deadline was die komende maandag al. Veel moeite gedaan om alles bij elkaar te zoeken kreeg ik goed nieuws dat mijn deadline 2 weken was verschoven. alles was er op tijd en ook op tijd in Amerika want daar gaat de reis naartoe. Toen alles daar was moesten er nog wat dingen bij en aangepast en wachten op mijn uiteindelijke acceptatie. En die kwam mijn acceptatie was er en ik ging =) ik wist alleen nog niet waar. Vorige week op gesprek geweest waar je de laatste informatie krijgt. 1 iemand had al geluk waar ze heen ging voor mij word het nog even wachten ik hoop dat ik eind november bericht krijg waar ik heen ga en ik heb zo mijn voorkeuren (A) New York of Hollywood of Florida maar ik wacht het af.Ieder dag open ik mijn mail met de hoop van een mail van de agency maar meestal eigenlijk elke keer valt het tegen helaas.
Het is nu nog afwachten maar het belangrijkste is dat ik ga en als ik er dan ben erachter kom wat ik wil gaan studeren.
Voor nu dus veel geduld en geld verdienen.
X Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw Appelsga

Mijn eerste reis

Een halfjaar High school

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Weer thuis.

19 Juni 2012

laatste maand.

29 April 2012

April doet wat ie wil

31 Maart 2012

Spring

15 Maart 2012

A lot is going on!
Jolanda

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 20829

Voorgaande reizen:

29 December 2011 - 27 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: